کد خبر: ۸۷۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 11 July 2020

فرماندار کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک انجام شده که منجر به اشتغال و افزایش تولید تن ماهی می شود.

حمیدالدین یوسفی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک با حضورسرپرست وزیر صمت و استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک تولید کننده انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت سالانه هشت هزار تن است.

وی افزود: تولید قوطی کنسرو تن ماهی در کنارک سالانه به ۳۴۸ میلیون عدد رسیده که می‌تواند به افزایش تولید تن ماهی کمک کند.

وی گفت:  طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک تولید کننده انواع قوطی فلزی کنسرو با هدف افزایش تولید در راستای جهش تولید اجرا شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کنارک گفت: طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک یکی از طرح های مهم است که به دستور رییس جمهوری دیروز /پنجشنبه/ از طریق ویدئوکنفراس افتتاح شد.

عبدالحمید دوستینی افزود: این شهرستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید تن ماهی دارد و ۸۰ درصد صیادان سیستان و بلوچستان در این منطقه مشغول صید ماهی هستند.

وی با بیان اینکه ۶۴ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع شیلاتی در کنارک صادر شده که ۴۴ واحد هم‌اینک فعال هستند افزود: ۱۲ کارخانه تن ماهی در این شهرستان وجود دارد که هشت کارخانه با تولید سالانه ۲۵ هزار تن در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا در هفته پنجم پویش ملی «تولید ، تداوم امید» سه طرح صنعتی و بازرگانی با مجموع سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۳۰ نفر به دستور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

براساس آمار منتشر شده  ۴۱ واحد قوطی فلزی به‌ ظرفیت اسمی ۱۸۵ هزارتن درسال، تا پایان سال ۹۸ در کشور به‌بهره‌برداری رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود درزمینه صنعت یادشده، تا پایان سال۹۹ تعداد ۱۵ طرح به‌ظرفیت اسمی سالیانه ۱۱۲ هزارتن و حجم سرمایه‌گذاری حدود ۲۷۱ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۰ نفر در کشور به ‌بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار