کد خبر: ۸۷۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 11 July 2020

تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با موضوع اکشتاف و بهره برداری اصولی معادن در بندرچابهار روزجمعه با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار سیستان وبلوچستان امضا شد.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این جلسه گفت: موضوع این تفاهم نامه درخصوص همکاری و تشریک مساعی در تهیه اطلاعات پایه زمین شناسی و انجام مراحل شناسایی، پی جویی و اکتشاف عمومی در محدوده های واقع در استان سیستان و بلوچستان متعلق به سازمان زمین شناسی کشور و پهنه های موجود در این استان بر پایه اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است.

علیرضا شهیدی افزود: این تفاهم نامه ۲ ساله است و بر اساس آن کارهای اکتشافی که در اختیار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی بوده در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار می گیرد تا اکتشافات تفصیلی و موضوعی در آن انجام شود.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز گفت: این استان ظرفیت خوبی در زمینه معادن دارد و باید اقدامات لازم برای فراوری و اکتشاف انجام تا موجب اشتغال و توسعه شود.

احمد علی موهبتی افزود: اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست و باید مسوولان کشوری در این زمینه بیشتر تلاش و زمینه حضور سرمایه گذاران نیز تسهیل تا شاهد اکتشافات بیشتری باشیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن از جمله ظرفیت های مهم سیستان وبلوچستان محسوب می شود و برای ما هم خیلی مهم است تا اکتشافات و فرآوری و صادرات آنها را سریعتر انجام دهیم.

حسین مدرس خیابانی تصریح کرد: تجارت، معدن و صنعت در سیستان وبلوچستان هر کدام ظرفیت‌های مهمی دارند که در این فرصت تحریم‌های ظالمانه باید به نحو احسن استفاده کنیم و در زمینه اکتشاف معادن باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکهزار میلیارد دلار کشفیات معادن در افغانستان است و چابهار این فرصت را دارد که این معادن را به کشورهای مختلف صادر کند، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در ایام کرونا برای تولید محصولات نداریم و همچنان در حال فعالیت برای رفع مشکلات و نیازهای بازار هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار