مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: صیادان با وجدان بلوچ نهنگ منحصر به فرد و در معرض خطر انقراضی را که در میان تورهای صیادی اسیر شده بود؛ از خطر مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 12 July 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وحید پورمردان گفت: صیادان با وجدان بلوچ نهنگ منحصر به فرد و در معرض خطر انقراضی را که در میان تورهای صیادی اسیر شده بود؛ از خطر مرگ حتمی نجات دادند.

پورمردان ادامه داد: صیادان شجاع و با وجدان بلوچستانی با مشاهده نهنگ خشمگین اسیر شده در میان تورها با از جان گذشتگی و شجاعت تمام به داخل آب پریده و اقدام به گشودن بندها از اطراف حیوان کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام در میان آبهای خروشان دریای عمان در جایی که گاهاً شاهد صید ترال و تخریب بستر هستیم رخ داده به طوری که نجات جان نهنگ مذکور ساعت ها به طول انجامید و سپس با درایت و رشادت صیادان حامی حیات وحش با موفقیت و بدون آسیب رسیدن به گونه و صیادان و تجهیزات صیادی به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: نهنگ مذکور از نوع گونه گوژپشت و در معرض خطر انقراض بوده، از صیادان شجاع بلوچستانی نیز در نظر است تا در مراسمی دعوت بعمل آورده و با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار