کد خبر: ۸۷۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 20 July 2020

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح ۲۳۰ سوال از سوی نمایندگان از وزرا و ارجاع آنها به کمیسیون های تخصصی مجلس به منظور رسیدگی خبر داد.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسن آصفری در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: بر اساس این ماده هر کدام از نمایندگان می توانند درخصوص مسائل داخلی وخارجی از وزرا سوال بپرسند. امروز ارزش پول ملی کشور آنقدر کاهش یافته است که اگر پول خورد را کیلویی بفروشیم ارزشش از پول واقعی بیشتر می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: نزدیک به یک ماه است که از وزیر اقتصاد درخصوص علت کاهش ارزش پول ملی سوال کردم و درخصوص مسائل مربوط به حوزه تولید و کشاورزی نیز سایر نمایندگان سوالاتی را از وزرا طرح کردند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: چرا هیات رئیسه سوالات را در دستور کار قرار نمی دهد؟ سوالات باید به طور فوری به کمیسیون مربوطه ارجاع شود و کمیسیون ظرف دو هفته با حضور وزیر به سوال رسیدگی کند. امروز مردم سوال دارند که علت کاهش ارزش پول ملی چیست؟ روغن ۵ کیلویی در بازار با قیمت ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد یک نفر باید پاسخگو باشد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تاکنون ۲۳۰ سوال به هیات رئیسه واصل شده و همه به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شده است. هیات رئیسه کمیسیون ها باید جلسه تشکیل داده و گزارش کمیسیون را به صحن تحویل دهند تاکنون گزارشی درخصوص سوال از وزرا از سوی کمیسیون به هیات رئیسه تحویل داده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار