معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
پویش اطلاع رسانی و ارتقای پوشش واکسیناسیون با مشارکت مردم، در جهت ارتقاء برنامه ایمن سازی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 23 July 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز کمپین اطلاع رسانی و ارتقای پوشش واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و گفت: در کشور ما همگام و همراه با سایر کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت، واکسیناسیون کودکان علیه بیماری های دیفتری، کزاز ، سیاه سرفه ،فلج اطفال، سرخک، سرخجه ، اوریون، سل، هموفیلوس آنفلوانزا و هپاتیت (ب) اجرا می شود و با توجه به همه گیری بیماری کرونا پوشش واکسیناسیون در کشور 5 درصد کاهش پیدا کرده است.

دکتر طباطبایی واکسیناسیون را اقدام بسیارمهم و با ارزشی عنوان کرد و گفت: واکسیناسیون یک وسیله سالم و موثر است که به بدن انسان کمک می کند تا در مقابل بیماری ها به طور طبیعی مقاومت ایجاد کرده، با میکروب های بیماری زا مقابله نماید و با هزینه کم می‌توان از ابتلاء به بیماریهای عفونی جلوگیری کرد.

به گفته دکتر طباطبایی، دستیابی به پوشش بالای 95 درصد در سطح کشور و سطح شهرستان سبب گردیده تا بیماری هایی که در اوایل انقلاب، موارد بالایی از مرگ و میر کودکان جامعه را تشکیل می دادند کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی با اشاره به این موضوع که با ارتقای پوشش واکسیناسیون و ایمن سازی گروهی، باید دستاورد های برنامه ایمن سازی را حفظ کنیم افزود: موفقیت در برنامه حذف کزاز نوزادی، دریافت تاییدیه حذف سرخک و سرخجه، کنترل بیماری دیفتری، اجرای برنامه نظام مراقبت محیطی فلج اطفال از مهمترین دستاوردهای برنامه توسعه ایمن سازی در سالهای اخیر می باشد.

وی گفت: با توجه به همجواری استان سیستان بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که از پوشش پایین واکسیناسیون و عدم وجود زیر ساخت های لازم جهت ارتقاء برنامه های بهداشتی برخوردار می باشند می تواند به عنوان یک زنگ خطر تمامی دستاوردهای سالهای اخیر کشور را به چالش بکشاند و براین اساس باید از تمام ظرفیت ها از جمله مشارکت رابطان و سفیران سلامت در جهت تشویق مردم برای پوشش و ارتقای واکسیناسیون استفاده کرد.

وی ادامه داد: به خانواده ها توصیه می شود حتی در شرایط بحران کرونا واکسیناسیون کودکانشان را به تاخیر نیاندازند و با مراجعه به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت، واکسیناسیون فرزندانشان را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهند که سلامتی کودکان به خطر نیافتد.

گفتنی است: کمپین اطلاع رسانی و ارتقای پوشش واکسیناسیون از اول مرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه در جهت ارتقاه پوشش واکسیناسیون ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار