کد خبر: ۸۷۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 23 July 2020

سامانه سوم خرداد یک سامانه و در واقع یک بسته کامل پدافند موشکی است. چرا که تمام امور مربوط به رصد، رهگیری و دستور به انهدام، از روی همین سامانه انجام می شود.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران از بزرگ ترین موفقیت های پدافند هوایی نابود کردن پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک بود. این انهدام هم حاصل اقدام و هماهنگی موفق قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء است. اما این سامانه سوم خرداد بومی بود که توانست شاهین آمریکایی را رهگیری و نابود کند.

این سامانه برد کوتاه و متوسط برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ و در بازدید حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح همچون سرلشکر فیروزآبادی رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح رونمایی شد. سامانه سوم خرداد یک سامانه و در واقع یک بسته کامل پدافند موشکی است. چرا که تمام امور مربوط به رصد، رهگیری و دستور به انهدام، از روی همین سامانه انجام می شود. البته موشک های آن نیز از قابلیت شلیک کن و فراموش کن ( FIRE & FOREGET) بهره می برند که این سامانه را به یک سامانه زهرآگین برای دشمنان تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار