در نشستی در قم صورت گرفت
آیت‌الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و هیئت همراه در نشستی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم، مسائل سیستان‌وبلوچستان را به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 15 August 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این دیدار که نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، جانشین آیت‌الله محامی، استاندار، فرمانده انتظامی استان و معاون سیاسی اجتماعی نهاد رهبری در امور اهل سنت استان حضور داشتند ضمن تبریک ایام و تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان، حضور آیت‌الله محامی را که از تجارب ارزشمندی در زمینه‌های علمی و مدیریتی برخوردارند برای استان مغتنم شمرد و اظهار داشت: لازم است از خدمات استاندار و فرمانده انتظامی استان تشکر نمایم و مایه خشنودی است که مجموعه مسئولان استان اعم از استاندار محترم و سایر مدیران و هم‌چنین نیروهای همراه آیت‌الله محامی دارای روحیه ولایی، خوش‌فکر و برخوردار از توانمندی هستند و می‌توانند به استان کمک کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به محرومیت سیستان‌وبلوچستان و مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: قطع نظر از مسائل قومی، مذهبی و گروهی همه ما در قبال استان مسئولیت خطیری داریم و باید شاخص‌های پیشرفت را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

امام جمعه قم با ارج‌گذاری به همدلی و انسجام در استان و تاکید بر در نظر گرفتن ویژگی‌های استان، عنوان داشت: مردم استان باید حس کنند در نظام اسلامی مورد توجه هستند و به آنها خدمت می‌شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی بندر چابهار و ابراز تاسف از عدم بهره‌گیری درست از آن، بیان داشت: در صورت تقویت و به‌کارگیری این بندر، مشکلات کشور را از این طریق می‌توانستیم حل کنیم.

وی ادامه داد: همه باید در این حرکتی که در سیستان‌وبلوچستان برای استفاده از ظرفیت‌ها و حل مشکلات مردم آغاز شده، نقش ایفا کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، خیرین سراسر کشور را سرمایه‌ای لایزال توصیف کرد و ابراز داشت: از این ظرفیت ارزشمند در نظام اسلامی باید به صورت منسجم و برای حل مشکلات استان و مردم بهره ببریم.

امام جمعه قم در ادامه زمینه‌سازی برای جذب سرمایه بیشتر در استان را مورد تاکید قرار داد.

عضو فقهای شورای نگهبان با ابراز امیدواری نسبت به تصویب موضوع منطقه آزاد سیستان اظهار داشت: باید تلاش شود منطقه آزاد سیستان مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مثلث آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، خواستار توجه بیشتر، استفاده کافی و تقویت سه ضلع این مثلث علمی فرهنگی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن اشاره به مصوبات سفر گذشته به سیستان‌وبلوچستان، بر پیگیری موارد از سوی مجموعه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای تاکید کرد و بیان داشت: این مصوبات با محوریت نماینده ولی فقیه در استان در مسیر اجرا قرار بگیرد.

وی با اشاره هماهنگی‌ها و توافقات خوب میان آموزش‌وپرورش حوزه‌های علمیه، بر استفاده بیشتر از این ظرفیت برای تربیت کادر آموزش‌وپرورش استان تاکید کرد.

امام جمعه قم اهمیت تاسیس «مرکز علمی فرهنگی آیت‌الله کفعمی» در قم برای هدایت علمی طلاب و روحانیون استان را مورد تایید و تاکید قرار داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور درباره درخواست مجوز تاسیس «مرکز هدایت‌های علمی و تربیتی سیستان‌وبلوچستان» در قم و تخصیص بنا به این مرکز، ضمن اعلام موافقت با تصویب این طرح، برای تخصیص مکان نیز اعلام آمادگی نمود.

آیت‌الله علی‌رضا اعرافی با اشاره به طرح احداث چندهزار واحد مسکونی در شهرک مهدیه قم برای طلابی که مدتی برای تحصیل به قم عزیمت می‌کنند، عنوان داشت: در این طرح برای هر استان سهمی تعیین شده که بخشی از هزینه‌ها با مشارکت استان و بخش دیگر با استفاده از خیرین حوزه علمیه تامین می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌هایی از جمله حبل‌المتین که از طلاب، علما و مبلغان حوزوی برای بحث آموزش‌وپرورش و تبلیغ معارف استفاده می‌شود بر ضرورت بهره‌گیری از این طرح‌ها از سوی استان تاکید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این جلسه و تشکر از عوامل آن، توفیق جمع حاضر را از خداوند مسئلت نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار