گروه جهادی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س)» که کانون فعالیتش را استان سیستان و بلوچستان قرار داده، بعد از اجرای طرح‌های فراوان در راستای کمک به نیازمندان این دیار، حالا با فراهم آوردن مقدمات اجرای طرحی ویژه، قصد دارد گام‌های بزرگتری در این حوزه بردارد و در این مسیر، راه را برای مشارکت خیرین نیز باز گذاشته است.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 23 August 2020
اگر می‌خواهی کسی را یک وعده سیر کنی، به او ماهی بده و اگر هدف بزرگتری را دنبال می‌کنی، به او ماهیگیری بیاموز؛ این حکایتی است که حتما بارها شنیده و خوانده اید، اما هستند کسانی که می‌کوشند بدان عمل کنند و قدم‌های خوبی هم برداشته اند.

به گزارش «تابناک»؛ احتمالا درباره عمق محرومیت در سیستان و بلوچستان زیاد شنیده اید و می‌دانید که برخی هموطنانمان در این دیار، نه با مشکل مسکن یا رفاه، که با مشکلات بسیار پایه‌ای و اساسی حتی از جنس معاش روزمره دست به گریبان هستند. نقصانی که موجب شده نبض زندگی در برخی نقاط در این استان پهناور گاه به شماره بیفتد و حتی برای مقاطعی بایستد.

معضلی بزرگ که برای رهایی از آن سلسله اقدامات مفصلی نیاز است؛ از تلاش برای دایر کردن کسب و کاری که بتوانند به کمکش کسب درآمد کنند تا طرح‌هایی ویژه برای تامین مایحتاج روزمره این مردم، به ویژه مواد غذایی مورد نیازشان که ناگفته پیداست، موانع وسیعی بر سر راهش قرار دارد و امیدی به تداوم و اثربخشی اش هم نیست.

پس چاره چیست؟

این سوالی کلیدی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده؛ از جمله آن‌هایی که برای رفع این محرومیت پیش قدم شده اند و از هیچ تلاشی در این خصوص فروگذار نمی کنند؛ پرسشی که نمی‌توان چشم انتظار پاسخ‌های تفصیلی و طرح‌های وسیع اقتصادی و معیشتی در خصوص آن بود، بلکه باید به قید فوریت بدان پاسخ داد.

این همان کاری است که یک گروه جهادی در مسیرش قدم گذاشته و کوشیده با تدبیری ویژه، محققش نماید؛ «گروه جهادی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س)» که کانون فعالیتش را استان سیستان و بلوچستان قرار داده و بعد از اجرای طرح‌های فراوان در راستای کمک به نیازمندان این دیار، حالا با فراهم آوردن مقدمات اجرای طرحی ویژه، قصد دارد گام‌های بزرگتری در این حوزه بردارد.

بر اساس این طرح، در راستای محرومیت زدایی، خودکفایی و اشتغالزایی خانواده‌های نیازمند در این استان، تعدادی دستگاه جوجه کشی خریداری شده تا محصول آن‌ها یعنی جوجه‌های هفت روزه‌ای که به آنها واکسن تزریق شده تا از بیماری‌ها مصون شوند، به همراه دانه مرغی مورد نیاز برای پرورش و پرواربندی شان، رایگان به خانواده‌های نیازمند تحویل شود.

اما بشنوید از فرجام جوجه‌هایی که بر اساس ظرفیت مکانی خانواده‌های نیازمند، تعداد مختلفی از آن‌ها در اختیار ایشان قرار می‌گیرد؛ جوجه‌هایی که قرار است نیمی شان مال آن خانواده باشد و نیم دیگرشان بعد از دو ماه به موسسه بازگردانده شود تا یا به فروش برسند و منافع مالی ناشی از آن‌ها در گسترس این چرخه مورد استفاده قرار گیرند یا به خیرین فروخته شده و بعد از ذبح، به رایگان در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شوند.

بدین ترتیب مجالی هم برای ورود خیرین به این اتفاق خوب فراهم آمده تا خریدار محصولاتی باشند که نیازمندان تهیه و به بازار عرضه کرده اند و قرار است بعد از ذبح، در میان نیازمندان توزیع شود و کمکی به تامین معیشت ایشان باشد؛ اتفاقات مثبتی که می‌شود امید داشت با همراهی مردم، تکثیر شده و زمینه ساز کمرنگ کردن محرومیتی باشند که ریشه‌های عمیقی یافته و از بین بردنش کار ساده‌ای نیست، مگر آنکه همه دست به دست هم دهیم.

 
برای پیوستن به این طرح و پرداخت وجوه نقدی برای خرید و ذبح مرغ می‌توانید به اینجا رفته یا روی تصویر زیر کلیک کنید.
 
طرح «ذبح مرغ»، الگویی جهادی برای یاری کردن نیازمندان سیستانی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار