سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری دومین جشنواره ملی ایده های برتر کشاورزی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر جوادی گفت: بخش کشاورزی نقش و جایگاه استراتژیک و مهمی در امنیت غذایی کشور، رشد اقتصاد ملی و همچنین توسعه کسب و کارهای نوین دارد. در این راستا، دومین جشنواره ایده‌های برتر بخش کشاورزی در سطح کشور توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و با مشارکت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این جشنواره در حقیقت ، شناسایی و آشکارسازی ایده ها و فناوری های اثربخش در بخش کشاورزی به عنوان فرصت‌های نهفته و پنهان برای توسعه محصولات دانش بنیان بخش کشاورزی است.

وی افزود تمام ایده پردازان از قبیل نخبگان، کارآفرینان، مخترعان و مبتکران، کشاورزان پیشرو، دانش آموزان، شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان فناوری ‌های نوین استارتاپی کشاورزی و مراکز کسب و کارهای نو می توانند شرکت کنند. این افراد می توانند ایده ها، اختراعات، فناوری ها و دانش های فنی خود را که در راستای رفع نیازهای اساسی بخش کشاورزی یا ایجاد اشتغال در بخش است به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی درباره چگونگی فرآیند داوری پاسخ گفت پس از بررسی اولیه، ایده ها با از نظر علمی، اقتصادی و قابلیت تجاری سازی توسط کمیته داوری مورد سنجش قرار میگیرند و نهایتا ایده های منتخب در روز برپایی جشنواره مورد تقدیر قرار میگیرند. مدیریت اجرایی جشنواره برعهده دفتر امور فناوری سازمان و دبیرخانه آن در دفتر مذکور می باشد.

وی ادامه داد کارگاه‌های جانبی، آموزش چگونگی دستیابی به ایده‌های ناب در زمینه‌های کسب و کارهای نوین و کارآفرینی دانش بنیان و کسب و کارهای فناورانه وچگونگی تبدیل یک ایده به یک مدل کسب و کار با کیفیت با جلب نظر سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد.

جوادی افزود زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم آذرماه همزمان با هفته پژوهش است و ایده پردازان، مخترعین و فناوران می توانند از اول شهریور تا 20 شهریور ایده ها و فناوری های خود را با مراجعه به آدرس وبگاه http://idea99.areeo.ac.ir برای دبیرخانه ارسال نمایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار