استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان از تعطیلی فرودگاه کنارک به شدت اظهار گلایه مندی کرد و گفت: فرماندهی نیروی هوایی باید از مردم عذرخواهی کند و بدون هیچ قید و شرطی فرودگاه کنارک را مجدداً بازگشایی نماید.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 13 September 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در خصوص تعطیلی فرودگاه کنارک اظهار داشت: روز پنجشنبه بيستم شهريور پروازهای فرودگاه کنارک شركت عقاب عسلويه وابسته به نيروى هوائى لغو و این فرودگاه تعطیل شده که این امر موجب سرگردانی مسافرین در تهران و در چابهار شده است .

وی ادامه داد: گفته مى شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند.

استاندار با بیان اینکه نیروی هوایی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ و هم اکنون در حوزه امنیت نقش موثری دارند؛ تصریح کرد: توصیه من به مسئولین نیروی هوایی این است که از مردم برای این کار عذرخواهی کنند و بدون هیچ قید و شرطی فرودگاه کنارک را راه اندازی نمایند.

لزوم برخورد جدی با فرمانده نیروی هوایی در پی تعطیلی فرودگاه کنارک/ پایگاه نظامی درکی از سرمایه‌گذاری و توسعه ندارد

موهبتی اظهار داشت: ۲۷ سال از عمر منطقه آزاد چابهار می گذرد و نیروی هوایی همواره از احداث فرودگاه در این منطقه ممانعت کرده است و این امر عدم توسعه استان و سواحل مکران را که همواره مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا بر توسعه آن تاکید دارند را سبب شده است.

وی ادامه داد: در دولت‌های قبلی بحث ساخت فرودگاه مطرح و پیگیری شد اما اجازه ساخت فرودگاه به علت اینکه در محدوده پدافندی «دلتا ۲۱» است به وزارت راه و شهرسازی داده نشده است .

استاندار افزود: در حال حاضر با ساخت سایت پتروشیمی و مجموعه فولاد چابهار و بخشی از روستاها که در محدوده این منطقه قرار دارند و همچنین شهرک صنعتی چابهار، «دلتا ۲۱» خاصیت خود را از دست داده و جابجا شد و بر همین اساس با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، رییس جمهور در اردیبهشت ماه سال ٩٣ طی مکاتبه ای به مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بخشی از زمین فرودگاه پایگاه دهم شکاری را برای ساخت ترمینال و مجموعه فعالیت فرودگاه شرکت فرودگاه‌های کشور در اختیار دولت قرار دهند، متاسفانه این همکاری توسط نیروی هوایی و مجموعه‌ی آن صورت نگرفت.

موهبتی گفت: دولت تصمیم گرفت که فرودگاه جدیدی را بسازد لذا طرح آن تهیه و در اردیبهشت ۹۵ مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار توسط کمیته فضایی کشور و سازمان هواپیمایی کشور صادر شد که به دلایلی این فرودگاه در آن مقطع ساخته نشد اما در سال گذشته مجدداً مجوز فرودگاه تمدید شد و عملیات احداث آن در سال جاری آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرودگاه جدید در محدوده منطقه آزاد چابهار قرار دارد؛ افزود: مجموعه منطقه آزاد به دلیل اینکه با گذشت ۲۷ سال از عمر آن فاقد مرز هوایی، زمینی و دریایی بوده است، نتوانسته به اهداف خود برسد و لذا در سال گذشته مجوز توسعه آن با پیگیری دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی اخذ شد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: بر اساس این طرح محدوده منطقه آزاد به ۸۲ هزار کیلومتر مربع افزایش یافته و فرودگاه بین المللی چابهار در محدوده منطقه آزاد طراحی شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه گفته مى شود پنجشنبه گذشته پروازهای فرودگاه کنارک در اعتراض به ساخت فرودگاه بین المللی چابهار توسط نیروی هوایی تعطیل شد و این موضوع نیز بارها و بارها اتفاق افتاده است .

استاندار بیان داشت: علیرغم مصوبه شورای تأمين استان بر عدم تعطیلی فرودگاه تعطيل شده است و همچنان سنگ‌اندازی و بهانه‌تراشی در این راستا ادامه دارد .

موهبتی افزود: دولت خود را موظف می‌داند بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که سواحل مکران را گنج پنهان می دانند؛ دستور معظم له را برای توسعه سواحل مکران عملی کند و مهمترین و ضروری‌ترین امر در این راستا وجود فرودگاه است که چابهار را به مراکز قدرت و ثروت نزدیک کند.

وی اظهار داشت: گره اساسی توسعه سواحل مکران، نبود مرز هوایی و دوری چابهار از مرکز مدیریتی کشور و مراکز اقتصادی دنیا است که حاضر نیستند برای مراکز نظامى پرواز بگذارند.

استاندار ادامه داد: فرودگاه پایگاه دهم شکاری پایگاه نظامی است و سرمایه‌گذار خارجی و داخلی حاضر نیست که با این شرایط سرمایه‌گذاری کند چراکه این فرودگاه در اختیار دولت نیست و در اختیار یک پایگاه نظامی است که درکی از سرمایه‌گذاری و توسعه ندارد.

موهبتی گفت: امیدواریم فرودگاه بین المللی چابهار ظرف ۳ ماه آینده راه‌اندازی شود و در راستای این امر هم اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۵ پیمانکار در این پروژه مشغول به فعالیت هستند که ظرف سه ماه آینده بتوانیم فرودگاه بین المللی چابهار را راه اندازی کنیم و گره اساسی توسعه سواحل مکران که نبود فرودگاه است، مرتفع گردد.

وی گفت: در حال حاضر برقراری پروازهای چابهار به مقصد ایرانشهر برنامه‌ریزی‌شده و از آنجا نیز مسافرین با اتوبوس های تشريفاتى به چابهار منتقل خواهند شد .

استاندار تاکید کرد: از مردم انتظار داریم که با تحمل این مشکل در این امر ما را همراهی کنند تا ظرف سه ماه آینده فرودگاه چابهار به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
محمدی
|
Germany
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
علی برکت الله
بیچاره روحانی کم براش میاد از تحریم فروش نفت و خطای انسانی و اینها، این هم الان نوشته شد به پای دولت فخیمه‌ایشان
واقعا چه خبر است
رهبر که فرمود مکران گنج نهفته است
الان برای توسعه منطقه یک آدم... هم به منطقه می‌آید با این شاهکار جدید؟
رضای خاله سوسن‌ اینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
به قول محمود: چه خبرتونه؟ چه خبرتووونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
اگر الان این اتقاق در آمریکا افتاده بود تا امام جماعت مسجد کجور هم درباره بحران دخالت نظامی ها در توسعه سخنرانی میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
کجور کجاست؟
عمرانی
|
United States
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
بابا جان کم سوژه کنید ایران رو پیش کشورهای همسایه
چه تصمیم خلق‌الساعه و زشتی بوده این کار آخه
سرهنگ خالصی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
با احترام به شماها
همتون از اون دسته ادم هایی هستید که بعد از چند سال اجاره نشینی احساس مالکیت میکنید
فرودگاه مال نیرو هوایی است
به هر علتی دوست ندارد اجاره بدهد
توهین میکنید چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خجالت هم نمی کشی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
تا حالا هم لطف کردن غیور مردان نیرویی هوایی کشور ما ن در حق شما عزیز برادر مال مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
چه لطفی؟
نیروهوایی هم از پول مردم اونجا رو ساخته و نگهداری کرده،درست نیست درش رو ببنده مردم برای یه سفر ساده تا زاهدان و بندر برن،این همه راه آخه؟؟؟؟؟؟مردم مریض دارن،کار دارن، سن بالا دارن
مهندس اشکوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
سلام
ارتش فدای ملت
ارتش قهرمان پرور ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای ثابت کرده است که از بذل جان مال در راه کشور عزیزمان دریغ نمی کنند
به جوانان توسعه می کنم زندگی نامه خلبانان جان بر کف و شجاع واز خود گذشته نیروی هوایی را مطالعه نمایند و با زندگی نامه استانداران محترم مقایسه کنند.

متاسفانه استاندار محترم به مردم واقعیت ها را نمی گوید
چرا ارتش مخالف ساخت فرودگاه در آن محدوده است؟
چرا دولت می خواست زمین ارتش که سرمایه ملی جهت مردم محسوب می شود را غصب نماید؟
یعنی در منطقه چابهار زمین دیگه ای نبود ؟
ساخت فرودگاه در منطقه دلتای 21 چه عواقبی دارد؟
از دوستان و مردم عزیز انتظار می رود به سربازانشان در نیروی هوایی اعتماد کنند و مطمئن باشید این تصمیم ارتش در راستای منافع ملی و جهت جلوگیری از اتفاقات مشابه هواپیمایی اوکرانی بوده است
ارتش فدای ملت
ملت فدای ارتش
پاسخ ها
ستوان یاری پایگاه دهم شکاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
درود بر شرفت اشکوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار