رژیم آل خلیفه پس از اعلام رسمی عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در توجیهی مضحک خیانت بزرگ خود را اقدامی برای گرفتن حق فلسطینی‌ها «جا» زد! اعتراض گروه‌های فلسطینی و ملت‌های منطقه علیه این خیانت امارات همچنان ادامه دارد...
کد خبر: ۸۹۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 18 September 2020

خیانت امارات و بحرین به اسلام، فلسطین و جهان عرب و اعلام عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان یک «خودکشی سیاسی» برای خود این دو کشور تفسیر می‌شود. اما نکته جالب اینکه این دو کشور برای توجیه اقدام خود و فرار از تبعات آن، اعلام کرده‌اند با هدف حمایت از فلسطین، روابط خود را با این رژیم جعلی عادی کرده‌اند. امارات 23 مرداد ماه و به دستور ترامپ عادی ‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را اعلام و مدعی شد با هدف توقف طرح الحاق کرانه باختری اقدام به عادی‌سازی روابط کرده است، ادعایی که به سرعت از سوی صهیونیست‌ها رد شد. حالا نیز وزیر خارجه بحرین نیز در اظهاراتی مضحک اعلام کرده برای گرفتن حق فلسطینی‌ها به آنها خیانت کرده است!
«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین به شبکه اسکای نیوز گفت: «توافق صلح بحرین با اسرائیل گامی برای بازگرداندن حقوق مردم فلسطین و اجرای ابتکار عربی [طرح دو دولتی] است. این توافق منطقه را امن‌تر و با ثبات‌تر می‌کند.» وزیر خارجه بحرین دوباره مدعی شد منامه مسئله فلسطین را یک مسئله اصلی و بنیادی برای برقراری صلح می‌داند و برای رسیدن به راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کند و با سازش با اسرائیل «فرصت صلح و ثبات» را به مردم منطقه به ارمغان می‌آورد!
تداوم محکومیت‌ها
اما برخلاف ادعاهای «الزیانی» جهان اسلام و به ویژه فلسطینی‌ها در حال محکوم کردن این خیانت بزرگ آل خلیفه هستند. توافق ننگین رژیم آل خلیفه با صهیونیست‌ها همچنان واکنش‌های گسترده‌ای هم در داخل بحرین و هم در جهان اسلام به دنبال داشته است. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین اقدام رژیم این کشور در عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را اقدامی‌شوم دانست. با صدور بیانیه‌ای گفت: «همه رژیم‌های حاکم عربی که برای سازش با دشمن صهیونیستی اقدام کرده و یا می‌کنند به خوبی می‌دانند که این سازش برخلاف خواست شرع الهی و بر خلاف اراده ملت‌های امت اسلامی بوده و برآورده ساختن خواست آمریکا و اسرائیل و همسویی با اراده آنها است، و این در حالی است که از زیان‌های بسیار این اقدامات برای این امت و همچنین از دشمنی اسرائیل و آمریکا با امت مطلع هستند...دیروز امارات و امروز بحرین و فردا کشور سوم و چهارم در باتلاق سازش با دشمن صهیونیستی و گناه بزرگ آن افتاده و می‌افتند، دلیل آن شکاف بسیار عظیم بین حاکمان و مردم در تفکر، روحیه، اهداف و منافع است چنانکه حکومت‌ها در شکستِ روحی به سر می‌برند و می‌خواهند آن را به ملت‌ها تحمیل کنند و ملت‌ها باید علیه این شکست مقاومت کنند».
«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز، شنبه اعلام کرد، بحرین و امارات با آینده‌ای مملو از بلا، شکست و ذلت روبه‌رو می‌شوند. اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم اعلام کرده که ملت فلسطین هرگز اشتباه بزرگ عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از سوی هر کشوری که باشد، نخواهد بخشید.
تظاهرات مردم بحرین و غزه
در کنار واکنش‌های سیاسی تجمعاتی نیز در محکومیت توافق بحرین با رژیم صهیونیستی برگزار شده است. مردم بحرین در تظاهراتی خشم خود را از توافق عادی‌‌سازی روابط بین این کشور با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. طبق گزارش شبکه المنار، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن مخالفت با عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین به منظور بازپس‌گیری حقوق خود تأکید کردند. معترضان بحرینی همچنین شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر داده و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند. ساکنان غزه نیز در تجمعی اعتراضی، تصاویر «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین را آتش زده و خواستار مقابله همگانی با «ویروس عادی‌‌سازی» روابط با صهیونیست‌ها جهت جلوگیری از شیوع آن به دیگر کشورهای عربی شدند. فلسطینی‌ها با حضور در مرکز شهر «دیر البلح» در غزه توافق سازش بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را خنجری از پشت به آرمان فلسطین دانستند. بر این اساس، تظاهر‌کنندگان همچنین تصاویر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «محمد بن راشد آل مکتوم» نایب‌رئیس‌و نخست‌وزیر امارات عربی متحده را به آتش کشیده و زیر پا لگدمال کردند.
سکوت عراق!
سکوت عراق در این مورد نیز با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق ضمن انتقاد از سکوت دولت این کشور در قبال عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته از این سکوت ممکن است چنین برداشت شود که بغداد موافق این عادی‌‌سازی روابط است. در مقابل «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون اعلام کرد، عادی‌‌سازی میان عراق و رژیم صهیونیستی صورت نمی‌گیرد، مسئله فلسطین پایان نخواهد یافت و پیچیدگی‌های گسترده‌ای در این مسئله وجود دارد.
روز عزا
از سوی دیگر «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی و مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» شنبه شب از نزدیک بودن اعلام رهبری واحد برای مقاومت مردمی فلسطین خبر داد. بر اساس این گزارش، وی در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی فلسطین بر پایان اختلافات، نهایی کردن آشتی ملی و رسیدن به شراکت کامل ملی تأکید کرد. رهبری واحد برای مقاومت مردمی فلسطین اولین بیانیه خود را صادر و روز سه‌شنبه را روز مخالفت خروشان مردمی با توافق عادی‌‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و افزود، پرچم فلسطین در تمام روستاها، شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی در داخل و خارج به همین منظور برافراشته خواهد شد. بر اساس گزارش «قدس نت»، در ادامه این بیانیه از اسرای آزاد شده، خانواده‌های شهدا و خانواده‌های شهدایی که پیکر فرزندان آنها پس داده نشده، خواسته شده که تجمعاتی در رد توافق ذلت‌بار مذکور در نقاط مختلف برگزار کنند. همچنین از فلسطینی‌های مقیم کشورهای مختلف و آزادگان جهان درخواست شده در برابر سفارت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین دست به برگزاری تجمع در اعلام محکومیت این توافق بزنند. فرماندهی مقاومت مردمی فلسطین همچنین روز جمعه را روز عزا اعلام کرد./ کیهان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار