شبکه شهرهای خلاق به منظور شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری و همچنین حمایت و مهندسی فرهنگی، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک استانداری ها، شهرداری ها، انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری راه اندازی می گردند که در همین راستا 5 طرح از استان سیستان و بلوچستان، مورد پذیرش دبیرخانه ملی شهرهای خلاق قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳ 14 September 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد سیستان و بلوچستان گفت: شهرهای خلاق در 9رشته: هنرهای سنتی و صنایع دستی، هنرهای نمایشی، موسیقی، شعر و ادبیات، رسانه و مطبوعات، سینما، چاپ و بسته بندی، مد و لباس وهنرهای تجسمی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند.

نصیراحمد ملازهی افزود: پس از انتشار فراخوان در سال 98 و همچنین برگزاری دوره های آموزشی از سوی دبیرخانه ملی شهرهای خلاق تعداد 35 طرح از شهرستان های استان به این دبیرخانه ارسال گردید .

وی ادامه داد: که نهایتا از بین طرح های ارائه شده از استان، در زمینه موسیقی، شهرهای خاش و چابهار، در زمینه  ادبیات شهر سرباز، در زمینه سینما شهر چابهار و در زمینه چاپ و بسته بندی شهر گلمورتی(دلگان) در مرحله اول پذیرفته شدند.

ملازهی خاطرنشان کرد: شهرهای پذیرفته شده عضو شبکه شهرهای خلاق کشور در همان رشته نیز قرار خواهند گرفت و با دیگر شهرهای کشور در همان رشته به تبادل فکر، ایده و اندیشه و رقابت خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گرافیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
جان مادرتون این چه پوستریه طراحی کردید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار