کد خبر: ۹۰۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 20 September 2020

سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: در این ایام از ظرفیت و توان رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جهت انتقال، بازخوانی و تبیین اهداف فرهنگ متعالی دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان اسلام استفاده خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط دشوار کرونایی قرار داریم ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس متفاوت از سال‌های قبل و با شعار« ما قوی هستیم» برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه خاش ادامه داد: امسال برنامه رژه نیروهای مسلح حذف شده اما تجمع نیروهای مسلح و اقشار مردمی در ستاد ارتش برگزار که در این برنامه سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده پخش و حاضران از بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بهره می‌برند.
وی اظهارداشت: در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا برنامه‌های همایش پیاده روی خانوادگی، یادواره‌های شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از پیشکسوتان جنگ، ایثارگران و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، شب شعر خاطره، اهدای خون، نمایشگاه ادوات جنگی، عکس و کتاب دفاع مقدس و سنگرسازان بی سنگر، نشست‌های روشنگری و بصیرتی بانوان، بسیجیان و اقشار، تولید محتوای فرهنگی در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر را خواهیم داشت.
سرهنگ ثمره ادامه داد: در چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس جای خالی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت و دفاع مقدس به شدت احساس می‌شود که تلاش برای تبیین جایگاه این شهید بین المللی جبهه مقاومت و ایثار مورد توجه بوده و با توجه به اینکه شهید سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله نقش آفرینی داشته‌اند بنابراین در سیستان و بلوچستان اهداف والای جبهه مقاومت و نقش تاثیرگذار ایشان برای اقشار جامعه تبیین می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه‌بر اجرای رزمایش «طرح ثامن» جهت روشنگری و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، رزمایش بزرگ «کمک مومنانه» و توزیع ۷۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ هزار تومانی هر بسته به همت سپاه و مشارکت خیران را خواهیم داشت.
فرمانده سپاه خاش افزود: توزیع ۲۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر را نیز در دستور کار داریم که اگر شرایط فراهم باشد توزیع آن را آغاز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: کمیته‌های بسیج، نیروهای مسلح، روابط عمومی و اطلاع رسانی، دانش آموزی و دانشگاهی، شهدا و ایثارگران، بانوان، اجتماعی و خدمات و امنیت ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این ستاد فعالیت دارند که در کنار آن آماده سازی فضای شهری، سنگرسازی، نصب پرچم و پلاکارد و ارسال پیامک مورد توجه هستند.
سرهنگ ثمره اظهارداشت: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با تاسی از سیرت نبوی، قیام امام حسین(ع) و ادامه راه شهدای اسلام به این دین متعالی قوت و اعتبار بخشید و در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس همه آحاد مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی و فارس و بلوچ، کرد و ترک و عرب در کنار هم با وحدت و انسجام مثال زدنی جبهه مقاومت و ایستادگی و مقابله با ابرقدرت‌های شرق و غرب را تشکیل دادند.

وی بیان کرد: رشد معنویت و اخلاص، ایثارگری، خودباوری و روحیه استکبارستیزی رزمندگان اسلام سبب ایجاد امید و نشاط در ملت بزرگ ایران شده و در آن دوران دشوار برای کشور و میهن اسلامی ایران عزت و سربلندی به ارمغان آمد.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار