«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنانی خواستار کناره‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از قدرت به دلیل سوء مدیریت در مقابله با ویروس کرونا شد.

وی که در ایالت پنسیلوانیا در جمع مردم صحبت می‌کرد، گفت که ترامپ مسئول مرگ هر فردی است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست می‌دهد.

بایدن اضافه کرد: «اگر رئیس‌جمهور از همان ابتدا به وظایفش عمل می‌کرد تمام کسانی که جان خود را از دست دادند امروز زنده بودند.»

نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا گفت که ترامپ به جز بورس و انتخابات به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی‌دهد و با انتقاد شدید از ترامپ، خواستار کناره‌گیری وی شد.

نرخ ابتلای روزانه به ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در آمریکا در هفته گذشته بعد از هفته‌ها کاهش بار دیگر صعودی شده است.

بنا بر آمار دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» در شبانه‌روز گذشته با ثبت ۴۴ هزار و ۳۶۰ مورد جدید ابتلا تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۶ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۴۱۱ نفر رسید. تعداد قربانیان هم با ثبت ۸۷۰ مورد جدید، به مجموع ۱۹۷ هزار و ۶۳۳ مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری «سی‌ان‌ان» اخیراً آمار ابتلای روزانه در آمریکا با افزایش همراه بوده و میانگین تعداد موارد روزانه در هفته گذشته تا روز پنجشنبه ۳۹ هزار و ۷۰۰ مورد بود که در مقایسه با چند روز قبل از آن ۱۳ درصد رشد داشته است. میانگین آمار قربانیان کرونا اما در هفته گذشته ۸۳۸ نفر بوده که در مقایسه با هفته‌های قبل آن کاهش داشته است.