مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از ۲۰۰ کیلومتر مسیر زابل – زاهدان ۱۱۰ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده و برای ۹۰ کیلومتر باقی مانده آن پنج سال زمان نیاز است.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰ 25 September 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان عطااله اکبری در نشست با خبرنگاران منطقه سیستان در تالار محیط زیست زابل افزود: هم اینک ساخت هر کیلومتر بزرگراه بین ۴.۵ تا ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دارد و تا پایان سال ۱۰ کیلومتر دیگر از این مسیر حدفاصل دو راهی دشتک تا ۵ کیلومتری شیله به بزرگراه تبدیل می شود.

وی اظهارداشت: ساخت پل نهراب به عنوان یکی از چهار پل مهم بزرگراه زابل – زاهدان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تا ۲ ماه آینده آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموعه اعتبار بزرگراه زابل – زاهدان در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بوده است که امسال به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی از تکمیل خط ترانزیت محمدآباد – میلک در شمال استان خبر داد و گفت: این جاده به طول ۴۱ کیلومتر تاکنون ۳۱ کیلومتر آن تکمیل شده است و تا پایان دولت، باقی مانده آن به اتمام می رسد.

اکبری اظهارداشت: جاده نیروگاه بادی میل نادر در شهرستان نیمروز یکی از تعهدات این اداره کل بود که با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان تاکنون ۱۰ کیلومتر آن آسفالت و ۵ کیلومتر دیگر نیز قیرپاشی شده است که با اتمام آن حمل وسایل نیروگاه بادی به راحتی انجام می شود.

وی یکی از پروژه های مهم را بهسازی معابر پنج محله حاشیه شهر زابل عنوان کرد و گفت: این پروژه با حمایت و همکاری نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان وبلوچستان و اداره کل راه و شهرسازی استان در محلات حاشیه شهر هیرمند، اسلام آباد، معصوم آباد، حسین آباد و رسالت با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۱۸۰ هزار متر معابر حاشیه شهر آسفالت می شود و از جمعیت ۱۴۰ هزار نفری شهر زابل ۵۰ هزار نفر از آن در پنج محله نفع می برند.

وی تاکید کرد: کمربندی آیت الله سیستانی شهر زابل از دید اداره کل راه و شهرسازی به پایان رسیده است و مسوولیت تکمیل آن بر عهده اداره حمل و نقل پایانه ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار