کد خبر: ۹۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵ 26 September 2020

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از شهروندان خواست به دلیل مخاطرات بهداشتی، مرغ زنده مصرف نکنند.
مصطفی کنارکوهی افزود: افزایش نامتعارف بهای مرغ کشتار روز، سبب شده شماری سودجو که سلامتی مردم برای آنان اهمیت ندارد مبادرت به عرضه مرغ زنده در خارج از شبکه کنند که این کار، خلاف قانون، مقررات و مصوبات شورای سلامت است.
وی بیان کرد: تاکنون احکام قضایی زیادی برای برچیدن عرضه مرکز زنده در اهواز و برخی شهرهای خوزستان صادر شده ولی به مرحله اجرا و برخورد نرسیده است.
کنارکوهی با بیان اینکه برخورد بامعضل عرضه مرغ زنده در خوزستان نیازمند کار تیمی‌است و تنها از عهده دامپزشکی خارج است افزود: بهترین راه‌حل این معضل بهداشتی، ارتقای فرهنگ عمومی‌، آگاه‌سازی از مضرات خرید مرغ زنده است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی ‌در این خصوص می‌توانند موثر باشند افزود: موضوع عرضه مرغ بارها در شورای سلامت خوزستان مطرح شده ولی پیگیری نمی‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت:عرضه غیربهداشتی گوشت قرمز در ورودی شمال اهواز که سال‌ها است سابقه دارد تخلفی آشکار است و تاکنون قادر به جمع‌آوری قصابی‌های غیربهداشتی و فاقد پروانه نشده‌ایم. کنارکوهی عرضه گوشت قرمز و کشتار دام خارج از شبکه در فضای آزاد و بدون استفاده از وسایل سرمایشی در مناطق بین راهی و کنارجاده‌ها را معضلی ریشه‌دار دانست و افزود:این مسئله می‌تواند سلامت مردم را با خطر جدی رو‌به‌رو سازد.
وی گفت: دامپزشکی بارها برای افراد سودجو پرونده قضایی تشکیل داده ولی به نتیجه قاطع و مطلوب که موجب بازدارندگی شود نرسیده است.
کنارکوهی قیمت پایین گوشت قرمز غیربهداشتی را عاملی مهم و تعیین‌کننده در خرید برخی شهروندان بیان کرد و افزود: بیشتر دام‌هایی که به‌صورت غیرمجاز و خارج از محیط کشتارگاهی ذبح می‌شوند ناسالم و بیمار هستند و مصرف گوشت آنان برای سلامتی مردم خطرآفرین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار