در گزارش زیر طرز تهیه ترشی سبزیجات را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱ 08 October 2020

هیچ چیز، لذت ترشی سبزیجات ترد، با ته مزه‌ای از شیرینی قند و سرکه را ندارد. حسن دیگر ترشی‌ها، کم کالری بودن آن‌ها است. شما پس از خوردن ترشی‌ها، عذاب وجدان ناشی از شکستن رژیم یا چاقی را ندارید. اما برخی از ترشی‌های آماده در سوپر مارکت‌ها بسیار پر نمک هستند. با تهیه این ترشی، می‌توانید از میزان نمک مصرفی نیز کاملا آگاه باشید. یک نکته کلیدی وجود دارد و آن این است که برای داشتن سبزیجات کاملا ترد، موادتان را قبل از شروع کار در آب و نمک بخوابانید. کافی است سبزیجات را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای که پر از آب و نمک است بریزید و ۲۴ ساعت داخل یخچال نگه داری کنید.

مواد لازم برای ترشی سبزیجات

کدو سبز سه عدد
فلفل قرمز دو عدد
خیار یک عدد
پیاز یک عدد
نمک چهار قاشق سوپ‌خوری
سرکه سیب نیم لیتر
پودر قند ۱۵۰ گرم
دانه خردل دو قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه ترشی سبزیجات

کدو سبز، فلفل قرمز، خیار و پیاز را درون ظرفی بریزید و نمک را روی آن‌ها بپاشید و کاملا با هم مخلوط کنید تا نمک به خورد تمامی سبزیجات برود. سپس این ظرف را به مدت ۴ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید تا موادتان مزه‌دار شوند. پس از اینکه مواد را از یخچال خارج کردید آن‌ها را آبکش کنید و در ظرف شیشه‌ای و در داری قرار دهید.

سرکه سیب، پودر قند، دانه‌های خردل و فلفل سیاه را درون قابلمه‌ای که روی حرارت بریزید و بگذارید جوش بیایند. ۵ دقیقه بعد از جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود سپس آن را داخل شیشه حاوی سبزیجات بریزید و در آن را محکم ببندید و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از این مدت ترشی شما حاضر است و می‌توانید آن را سرو کنید.

این ترشی را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

منبع:کتاب کاله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار