امام جمعه اهل سنت سراوان و رئیس دارالعلوم این شهر:
امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه دفاع از کشور و منافع ملی خط قرمز برای همه اقشار مردم است و در هشت سال جنگ تحمیلی به اثبات رسید ، این ظرفیت را فرصتی برای مشارکت در مدیریت جامعه و پیشرفت کشور برشمرد.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 26 September 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی سید عبدالصمد ساداتی در فرازی از خطبه های نمازجمعه روز گذشته سراوان با اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اقشار مختلف مردم از اقوام و مذاهب در مقابل رژیم عراق برای حفاظت از کشور و آبادانی با ایثار و ازخود گذشتگی و اتحاد و وحدت دفاع نمودند.

مولوی ساداتی تصریح نمود: آنچه موجب موفقیت در مقابل اشغالگران و مهاجمان بود اخلاص ، وحدت و جانفشانی رزمندگان و مردم پشت جبهه بود که جان خود را برای نجات و و آبادانی کشور در کف اخلاص گذاشتند و مردمی که با دار و ندار خود به کمک شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از کشور و منافع ملی خط قرمز برای همه اقشار مردم است که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند و این درس را داد که می توان به اقشار مردم از اقوام و مذاهب کشور اتکا و اعتماد کرد و از این ظرفیت در مدیریت جامعه به کار گرفت که می تواند موجب پیشرفت و توسعه کشور قرار گیرد و با این سرمایه مردمی دشمنان هرگز به اهدافشان نخواهند رسید.

مولوی ساداتی بیان نمود: امروز دولتمردان باید قدردان خون جوانان و اقشار مردم می بودند ، امروز خیانت در امور کشور و عدم توجه به مصالح مردم بی حرمتی به خون و آرمان شهدا ، جانبازان ، اسیران و خانواده های آنان است.
مدیر دارالعلوم سراوان تاکید کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس عزت و اقتدار کشور را حفظ كرد و بر دولتها و مسئولان است كه از خدمت به مردم و حل مشکلات دريغ نكنند.

این مولوی اهل سنت ابراز داشت: هشت سال جنگ تحمیلی نیز این درس را داد که ما می توانیم در شرایط تحریم روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی بسیاری از کمبودها را جبران کنیم.

امام جمعه اهل‌سنت سراوان افزود: اگر نیروهای مسلح توانسته اند به پیشرفته ترین ابزار دفاعی و جنگی دست یابند چرا دولتمردان نتوانسته چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانند.

مولوی ساداتی خاطرنشان ساخت: ما اگر در همه صحنه ها و مدیریت کشور با هم باشیم؛ می توانیم روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی بسیاری از کمبودها را جبران کنیم.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان وضعیت کنونی میان کشورهای اسلامی را تاسف بار و متاثر کننده دانست و اظهار داشت: حوادث و مشکلات مختلف در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دامن‌گیر کشورهای اسلامی شده و این پریشانی و سرگردانی برای مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است، کشورهای اسلامی چرا بجای دوستی با یکدیگر و رفع مشکلات، به دشمن دست دوستی و تفاهم می دهند، به سبب غفلت در میان کشورهای اسلامی، برخی از این کشورها با دشمن یعنی اسرائیل غاصب تفاهم کرده اند.

امام جمعه اهل‌سنت سراوان تصریح کرد: اصل مشکلات، کینه و عداوت بین خود مسلمانان است. مسلمانانی که الله متعال همه را به برادری و وحدت توصیه نموده و دین اسلام از نفاق و شقاق برحذر می دارد که به جای عداوت و دشمنی مشکل را بررسی و چاره جویی نمایند.

مولوی ساداتی با بیان اینکه حاکمان و عالمان جهان اسلام باید با بصیرت و هوشیاری جهت وحدت و سازندگی نقش مهمی داشته باشند ،ابراز داشت: سازمان کنفرانس و همکاری اسلامی در چنین مواقع بحرانی و تنش زا باید نقش مهمی ایفا کند، طی این سالها و انواع مشکلات متاسفانه کشورهای اسلامی با یکدیگر نشست و گفتگو نداشته اند و کشوری برای حل این بحران‌ها درخواست نشست ننموده است که باید تشکیل جلسه داده و مسائل جهان اسلام مورد بحث قرار گیرد تا مواضع صحیح در زمینه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و روابط بین الملل مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: آنچه موجب ضرر و زیان است باید پرهیز شوند و انچه به نفع اسلام کشورهای مسلمانان است مورد تصویب و عمل باشد ،تاکنون فقط با توبیخ و محکوم کردن یا تشویق و تمجید کردن مسئله حل نشده بلکه نکوهش و مجادلات راه چاره نیست و بحرانها و اختلافات را فراگیرتر می کند.

مدیر دارالعلوم سراوان عنوان کرد: اروپایی ها در گذشته با یکدیگر دشمنی و عداوت داشتند اما اکنون با هم نزدیک شده به طوری که مردم در تجارت و رفت و آمد به کشورهای یکدیگر مانعی ندارند، اروپای غربی و شرقی دیوار آهنی را که فاصله ایجاد کرده بود برداشتند و حد و مرز هیچگونه فاصله ای ایجاد نکرد و در مسافرت و تجارت مشکلی ندارند و پول مشترک بنام یورو دارند و حتی مذاهب مختلف مسیح بین یکدیگر و نیز یهودیان با وجود اختلافات به یکدیگر نزدیک شده اند و جنگ را برای ایجاد اختلاف و نزاع به خانه و کشورهای مسلمانان کشانده‌اند.

مولوی ساداتی افزود: این عاقلانه نیست که امروز کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی و مجموعه ای بزرگ در جهان که یک دین و آیین را پیروی می کنند باهم عداوت و دشمنی داشته باشند.

امام جمعه اهل‌سنت سراوان در بخش نخست سخنان عنوان نمود: در تاریخ وقتی که اقوام و ملتهای دنیا در زندگی مواجهه با مشکلات و پریشانی ها بوده اند و از هر جانب گرفتار مصائب بوده اند و آرامش و سکون از بین رفته بود؛ الله تعالی برای علاج آن رسولان خود انبیاء را مبعوث کرد تا راه های نجات از مشکلات و پریشانی ها را برای مردم نشان دهند.

مولوی ساداتی خاطرنشان ساخت: انبیاء علیهم السلام با دعوت به عبادت خدای یگانه نسخه شفا بخشی را که الله متعال تجویز کرده بود ارائه می‌دادند تا از مشکلات نجات حاصل کنند.

مدیر دارالعلوم سراوان افزود: امروز کلام الهی و تعلیمات جامع و جاودانه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در میان ما و راهنماست که غفلت از الله تعالی و فراموشی از احکام جاودانه اسلام و رهنمودهای نبوی، گمراهی و افتادن در منجلاب هلاکت است.

مولوی ساداتی افزود: اسباب فراوان دنیا و وسایل و امکانات آن به تنهایی در زندگی سکون و آرامش نمی بخشد بلکه هرچه امکانات بیشتر باشد اما از یاد خدا غفلت شود ناآرامی و اضطراب بیشتر است، راه نجات از مشکلات و پریشانی ها پیروی از قرآن و سنت است و آرامش را در غیر الله تلاش و جستجو کردن نمی توان یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار