رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این مطلب گفت: همه دستگاه های اجرائی و نهادهای دولتی وظیفه دارند تا شرایط را برای رعایت اصول بهداشتی و اتخاذ رفتارهای پیشگیرانه از سوی مردم تسهیل کنند.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 07 November 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری در حاشیه برگزاری بسیج اطلاع رسانی(کمپین) مدافعان سلامت در زاهدان گفت: زمین‌گیر کردن ویروس کرونا منوط به تعمیق فرهنگ پیشگیری و ترویج رفتارهای بهداشتی در همه لایه های اجتماعی است. وی افزود: مردم به عنوان مهمترین سرمایه های نظام بهداشت و درمان نشان داده اند که برای انجام رفتارهای پیشگیرانه پیش قدم و آماده هستند و اگر شرایط محیطی، اجتماعی و اقتصادی فراهم باشد، شاهد افزایش چشمگیر رفتارهای بهداشتی از سوی مردم خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برخورداری از فرهنگ غنی، روحیه مشارکت جوئی و اعتماد به نظام بهداشت و درمان را از مولفه های مثبت اجتماعی در کشور و استان سیستان وبلوچستان ذکر کرد وگفت: وجود این ظرفیّت های ارزشمند وظیفه ما در انجام فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی را سنگین تر کرده است و هر گاه در این مورد کاری انجام داده ایم شاهد افزایش قابل توجه سواد سلامت عمومی و نهادینه شدن رفتارهای بهداشتی بوده ایم.

وی در عین حال نتیجه بخش بودن این فعالیت های آموزشی را منوط به فراهم بودن شرایط محیطی بای اتخاذ رفتار پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: در روزهای نخست همه گیری شاهد بر هم خوردن تعادل در بازار مصرف و تولید اقلام حفاظت فردی بودیم و طبیعتا پیام های آموزشی ما به رفتار نهائی منتهی نمی شد، امّا در حال حاضر با ورود واحدهای صنعتی و نهادهای خیریه شاهد افزایش تولید و کاهش قابل توجه قیمت اقلام حفاظتی هستیم و بخش اعظم مردم می توانند از این اقلام استفاده کنند.

دکتر هاشمی شهری با اشاره با تشکیل قرار گاه ملّی مبارزه با کرونا پس از منویات اخیر مقام معظم رهبری گفت: با تشکیل این قرارگاه از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای مشارکت در بسیج ملّی مبارزه با کرونا استفاده خواهد شد و تقسیم فعالیت ها و تعیین حدود وظائف دستگاه های اجرائی را می توان از نتایج مهم تشکیل این ستاد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به ورود دستگاه های نظامی، انتظامی و قضائی برای نظارت بر رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت گفت: این تقسیم کار منطقی شرایطی را فراهم آورده است تا بتوانیم از ظرفیّت محدود انسانی و لجستیکی نظام بهداشت استان برای انجام فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی بیشتر استفاده کنم و آغاز فعالیت این بسیج اطلاع رسانی مدافعان سلامت را نیز می توان از نخستین ثمرات این تقسیم کار عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار