کد خبر: ۹۲۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 29 November 2020

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اعمال محدودیت های ترافیکی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اجرای 19 هزار تذکر لسانی و اعمال قانون 1000 دستگاه خودرو در یک هفته از اجرای طرح در استان خبر داد.

اعمال قانون 1000 دستگاه خودرو در یک هفته

 احمد طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طرح محدودیت از یکم آذر ماه، برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای تردد در سطح شهرها و مناطق مختلف در نظر گرفته شده که خوشبختانه مردم استان، نهادها و سازمان ها همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی و سایر دستگاه های امدادی و پزشکی استان داشته اند که جای قدردانی دارد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در یک هفته از شروع طرح کلیه محورهای برون شهری و معابر درون شهری توسط ایستگاه های ثابت و سیار پلیس، گشت ها و دوربین های ثبت تخلفات کنترل، اجازه ورود خودروهائی با پلاک غیر بومی و خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرها داده نشد.

وی با بیان اینکه کلیه ترددها در محورهای مواصلاتی استان توسط کارکنان پلیس در ایست و بازرسی ها، پاسگاه های پلیس راه و دوربین های ثبت تخلفات ثابت و متحرک در مبادی ورودی وخروجی و سطح شهرهای استان کنترل و رصد می شوند، افزود: در همین راستا با گذشت یک هفته از اجرای این طرح در استان بالغ بر 19 هزار تذکر، و تعداد1000دستگاه خودرو که مقررات را رعایت ننمودند، اعمال قانون شده اند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه اجرای طرح محدودیت تردد خودروها از تاریخ یکم لغایت 14 آذر ماه جاری و طی 2مرحله در حال اجرا است، ادامه داد: در این طرح تاکنون بیش از 9 هزار دستگاه خودرو که قصد ورود به استان و شهرستان ها را داشتند برگشت داده شد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: تمام محورها، مبادی ورودی و خروجی استان تحت کنترل دقیق و مستمر پلیس قرار دارد و درسطح شهرها نیز نظارت بر استفاده از ماسک توسط سرنشینان خودروها توسط ماموران پلیس راهور و راه و دوربین های کنترل ترافیک انجام می شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روز در مبادی ورودی و خروجی استان برای اجرای این طرح حضور دارد، گفت: دوربین های ثابت و سیار پلیس استان نیز بر روند ترددها و اعمال قانون به کارگیری شده اند.

سردار طاهری با بیان اینکه وضعیت شهرستان ها بر اساس تعداد درگذشتگان و بیماران درگیر تغییر می کنند، بیان داشت: هرگونه ورود خودرو با پلاک غیر بومی به شهرستان های وضعیت قرمز به داخل آنها و خروج خودرو با پلاک بومی ممنوع و اجازه تردد هرگز داده نخواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد: در همین راستا ورود خودروها با پلاک غیربومی و همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از استان ممنوع است و در صورت مشاهده اعمال قانون برای ناقضان مقررات در نظر گرفته خواهد شد.

فرمانده انتظامی بیان داشت: خودروهایی که از ساعت 21 تا 4 صبح در سطح شهرهای قرمز تردد کنند توسط دوربین های ثبت تخلفات رانندگی مبلغ 2 میلیون ریال جریمه می شوند.

سردار طاهری بیان داشت: خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، سوخت رسان و حمل کالاهای اساسی شامل اعمال محدودیت های تردد تعیین شده نمی باشند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی از سوی پلیس استان با همکاری فرمانداران و کارشناسان اتاق اصناف، بهداشت و صمت در سطح استان، عنوان داشت: در حوزه اصناف جا دارد از تمکین و همکاری صنوف استان با مجریان طرح تقدیر و تشکر کنم و در همین راستا 45 تیم از ماموران نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان به صورت دایم و روزانه کار نظارت بر این بخش را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد محدودیت ها و اعمال قانون توسط پلیس فقط پیشگیری از شیوع این بیماری و حفظ سلامت شهروندان است که امیدواریم با تعامل خوب مردم عزیز استان، با رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا، پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تردد های غیر ضروری وقطع شدن زنجیره اتصال هر چه زودتر زمینه ریشه کن شدن این بیماری  فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار