کد خبر: ۹۲۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 29 November 2020

«رامین ریگی» یک معلم خَیّر سیستانی است که نه تنها دانش آموزان‌ مدرسه‌، بلکه معلولان و نیازمندان مختلف استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خیرخواهانه و کمک‌های مومنانه‌اش بی‌بهره نیستند، برای او شیعه و سنی فرقی ندارد و تلاش می‌کند در حد بضاعت لبخند بر لبان همه محرومان بنشاند.

نمره 20 آقا معلم در کلاس «وحدت» و «کمک‌ مومنانه»/ خانه‌ای که در اختیار پزشکان جهادی قرار گرفت

خبرگزاری فارس، زاهدان - رامین ریگی به ظاهر یک معلم و فرهنگی ساده است اما نه تنها دانش آموزان شهرستان زهک بلکه معلولان و نیازمندان مختلف استان سیستان و بلوچستان نیز از خدمات مومنانه او بی بهره نیستند، برای او شیعه و سنی فرقی نداشته و تلاش می‌کند در حد بضاعت لبخند بر لبان همه محرومان بنشاند.

توزیع صبحانه در بین دانش آموزان مدرسه اش از اولین طرح های حمایتی آقا معلم بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت بعد از آن با خرید کیف، کفش، لوازم التحریر، ماسک و کمک به درمان دانش آموزان بیمار این چرخه حمایت همچنان ادامه دارد.

امروز آوازه کارهای خیر آقا معلم نه تنها در شهرستان زهک بلکه در استان و کشور پیچیده و در فضای مجازی او را به عنوان یک فرد خیر می شناسند و در پروژه و برنامه هایی که برای نیازمندان دارد اوا را همراهی می کنند.

 

این خیر سیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه مهمترین اقدامات و قعالیت‌هایش می گوید: در کنار رفع نیازهای معیشتی و بهداشتی دانش‌آموزان، از درمان بیماری های آنان غافل نشده و یک از طبقه خانه شخصی‌اش را در اختیار پزشکان داوطلب قرار داده و برای میزبانی از پزشکان جهادی و کاروان های سلامت اعلام آمادگی کرده است.

با شیوع ویروس منحسو کرونا نیز نتوانستیم بی‌تفاوت باشیم و با دانش آموزان و سایر معلمان برای آگاهی بخشی به مردم و توزیع ماسک رایگان اقدام کردیم.

همچنین در راستای مسؤولیت های اجتماعی حساسیت دانش آموزان را نسبت به اهمیت مقابله کرونا بر انگیختیم به طوریکه اگر مدارس تعطیل می شود اما کمک به همنوعان ادامه خواهد داشت.

او می‌گوید: این روزها برای اولین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان حضور دختران و معلمان سیستانی در کنار هم برای ضدعفونی مراکز بهداشتی را شاهد هستیم.

 از 11 بهمن ماه سال گذشته نیز به همت گروه «به رنگ خدا» ۵ مرحله ضدعفونی در  بیمارستان فوق صورت گرفت، اما این بار شیر زنان و دختران پرتلاش سیستانی کمر همت بستند و یک روز را با اشتیاق مبادرت به ضدعفونی بیمارستان فوق کردند، آری در سیستان فقط مردان نیستند که میتوانند کارهای سخت انجام دهند اگر زمینه برای زنان و دختران سیستان فراهم شود خیلی از مردها هم جلوتر خواهند بود.

این همت بلند زنان و دختران سیستانی نقطه عطفی خواهد شد برای همه که متوجه باشند بیشتر امورات خیر با مشارکت بانوان بیشتر اثر گذار خواهد بود، ما در سیستان زنان و دختران داریم که واقعا کارهای خیلی زیبا انجام می دهند اما کمتر دیده می شوند.

این فعال اجتماعی می‌گوید: معتقد هستم که اگر از خیر و یا مسؤولی برای کاری کمک می خواهیم اول سهم کمک خود را در هر زمینه ای که می توانیم کنار بگذاریم و گفتمان این باشد که ما تا اینجای راه آمده ایم این میزان باقیمانده را نیاز به همراهی و مشارکت داریم، قطعا وقتی خودمان پیش قدم باشیم خیرین و مسؤولان دو برابر در کنارمان خواهند بود، در این راستا نیز فرهنگیان دبستان عفت کوهک با مشارکت فرهنگیان دبستان مرحوم غلامعلی شهرکی، پیش قدم شدند و برای دانش آموزان محروم کفش تهیه کردند.

 

این خیر سیستانی به سایر فعالیت های مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاه ضدعفونی که قبلا برای ضدعفونی بیمارستان و آمبولانس های بیماران حمل کرونا و ضدعفونی بعضی از منازل خریداری شده بود حالا برای ضدعفونی مدارس مورد استفاده قرار گرفته است.

او می گوید: در مسیر فعالیت های خیر خواهانه موسسات خیریه ای از سراسر کشور و استان در برنامه های ما مشارکت دارند که از جمله آنها موسسه رعد الغدیر است که کمک شایانی در اهدا ماسک به بیمارستان زابل، بیماران، همراهان آنها و کارگران فصلی و دانش آموزان انجام داده است.

رامین ریگی می گوید: با تاکید بر اینکه خانواده نیز در این مسیر یاریگر او هستند، گفت: با شیوع ویروس کرونا حساسیتمان بیشتر شده و برای دوخت لباس مخصوص برای مقابله با ویروس کرونا برای کسانی که در خط مقدم مبارزه قرار دارند، با همکاری هم براساس الگوی استاندارد کشوری تولید کردیم و در مجموع 4 هزار لباس از این نوع و 9 هزار عدد ماسک نیز تولید و توزیع شده است.

 

این خیر سیستانی می‌گوید: در سال تحصیلی۹۹_۹۸ تصمیم گرفتیم در امور خیر از مشارکت مدیران هم کمک بگیریم به این صورت که مدیرانی که تمایل داشتند به دانش آموزان مدرسه خود کمک کنند در مرحله اول یک ماه حق مدیریت خود را به این طرح اختصاص دادند و خیرین هم یک یا چند برابر مبلغ مورد نظر را مشارکت کردند، این طرح مورد استقبال جمعی از مدیران قرار گرفت و چند مرحله قبل اجرا شد همچنین در دو دبستان محراب علی جعفر و دبستان سیستان در شهرستان زهک هم مورد استقبال مدیران این مدارس قرار گرفت.

رامین ریگی معلم دبستان غلامعلی شهرکی شهرستان زهک می گوید: توانستیم برای اولین بار پنل خورشیدی برق را در یک مدرسه دولتی نصب کنیم، پس از نصب این پنل های خورشیدی در دبستان غلامعلی شهرکی شهرستان زهک ، اکنون مانعی برای نصب پنل خوردشیدی در هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد، سود حاصل از این پنل های خورشیدی مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا 700 هزار تومان عنوان شده که تماما صرف هزینه های تحصیل دانش آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل خواهد شد.

در مسیر کمک به محرومان برایمان شیعه و سنی فرقی نمی کند، در زمان سیل بلوچستان، حدود 1500 کیف و کفش تهیه کرده و برای دانش آموزان آن مناطق ارسال کردیم تا بگوییم در کنارشان هستیم، همچنین با توجه به اینکه درصد دسترسی مردم بلوچستان به آب شرب کمتر است، 5 دستگاه تانکر برای آنان خریداری و تحویل دادیم.

او می گوید: علاوه بر بخشی از حقوق معلمی، بخشی از درآمد فروشگاه لاستیک فروشی که در زابل دارد را صرف اقدامات مومنانه کرده و از کمک خیران مختلف استانی و کشوری برای اجرایی شدن طرح ها و برنامه های مومنانه استفاده می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار