کد خبر: ۹۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 29 November 2020

علمای شیعه و سنی و مسؤولان سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌، ترور شهید فخری‌زاده را محکوم و اعلام کردند: این اقدامات پست نه تنها دشمنان صهیونیست را از منجلاب تباهی نجات نخواهد داد، بلکه عمر نحس و دوران تاریک ظلم و ستم آنها را کوتاه‌تر خواهد کرد.

واکنش مسئولان و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به ترور شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در بیانیه آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، آمده است: عمق عداوت دشمنان بزدل صهیونیست با ملت عزیز ایران بار دیگر برای تمام عالم، هویدا شد.

این بیانیه می‌افزاید: ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند توانمند هسته‌ای کشورمان، نشانگر استیصال ایادی شیطان در مقابله با روند متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و فتح قله‌های دانش توسط دانشمندان متعهد و ساعی ما است.

در این بیانیه آمده است: البته این اقدامات پست نه تنها آنها را از منجلاب تباهی نجات نخواهد داد، بلکه عمر نحس و دوران تاریک ظلم و ستم آنها را کوتاه‌تر خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: این واقعه اگر چه دردناک است و جانکاه، اما نیروهای جان بر کف اسلام با اتکال بر خداوند  «عزیز ذوانتقام» این حرکت پلید را بی‌جواب نخواهند گذاشت.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، هم‌چنین خانواده عزیز ایشان، جامعه علمی و دانشگاهی کشور و عموم ملت شهیدپرور ایران، برای بازماندگان صبر جمیل و اجز جزیل و برای آن شهید عزیز علو درجات را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

محکومیت ترور شهید فخری‌زاده

همچنین امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز با صدور بیانیه‌ای ترور محسن فخری‌زاده را ناجوانمردانه و ظالمانه توصیف و این اقدام را به شدت محکوم کرد و گفت: خبر ترور ناجوانمردانه و ظالمانه‌ محسن فخری‌زاده از مدیران برجسته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و یکی از برترین دانشمندان هسته‌ای کشورمان باعث تأسف و تألم گردید. 

بیانیه سازمان بسیج حقوق دانان استان سیستان و بلوچستان

سازمان بسیج حقوق دانان استان سیستان و بلوچستان طی بیانیه‌ای شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر حمله ی تروریستی نیروهای موساد و شهادت یکی از بزرگترین دانشمند ایرانی، شهید محسن فخری زاده آن هم تنها دو روز پس از آزادی یک جاسوس زن صهیونیست، نشان داد که دشمنان غّدار و خونریز این نظام مقدس، در خور چیزی جز برخورد سخت و خشن و قاطعانه نیستند.

دشمنان اسلام و بشریت و برهم زنندگان امنیت و ثبات، باز هم با روش ناجوانمردانه، غیر قانونی، بر خلاف همه رویه‌های حقوقی بین المللی نسبت به ترور شخصیت علمی و الهی دکتر محسن فخری زاده که همه توان خود را برای صیانت از امنیت ملی و امنیت منطقه اختصاص داد بود، اقدام نمود تا از این مسیر، شتاب پیشرفت ایرانی اسلامی را کم کند که البته زهی خیال باطل است. 

از این رو ما قضات ، وکلا و اساتید حقوق ، سران دفاتر اسناد رسمی بسیجی  استان  سیستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این سردار دانشمند امت اسلام به محضر حضرت ولی عصر (عج) و ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و مردم انقلابی ایران و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده محترم شهید فخری‌زاده از خداوند متعال برای آن شهید والامقام، همنیشی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را آرزومندیم و مطالبه خود را برای قصاص قاطعانه ی عوامل این جنایت ابراز و آمادگی‌خود را برای تداوم راه این شهید شاخص اعلام می داریم.

ترور دانشمندان شتاب پیشرفت ایرانی اسلامی را کم نمی‌کند

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز با صدور بیانیه‌ای ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد و گفت:  دشمنان اسلام و بشریت و برهم زنندگان امنیت و ثبات، باز هم با روش ناجوانمردانه، غیر قانونی، بر خلاف همه رویه‌های حقوقی بین المللی نسبت به ترور شخصیت علمی و الهی دکتر محسن فخری زاده که همه توان خود را برای صیانت از امنیت ملی و امنیت منطقه اختصاص داد بود، اقدام نمود تا از این مسیر، شتاب پیشرفت ایرانی اسلامی را کم کند که البته زهی خیال باطل است.

ترور با منشأ و حمایت نظام صهیونیزم و به طور مشخص دولت جعلی اسرائیل و حامیان آن مغایر با تمام موازین حقوق بشر است، که سال‌ها توسط دشمنان انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است و نهادهای به‌ظاهر حقوق بشری بین‌المللی با سکوت و عدم توانایی خود برای محکومیت عاملان تشدید فضای جنگ و ترور، زمینه گسترش دامنه ناامنی را فراهم می کنند.

منافقین و دشمنان کوردل چشم به راه پاسخ قطعی باشند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ترور دانشمند مجاهد محسن فخری زاده توسط عوامل صهیونیست و استکبار، داغ حاج قاسم سلیمانی راتازه کرد.این شهادت گوارای اوست اما آلام ما را افزون می کند.

 اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در این بیانیه همچین خواستار اخراج بازرسان آژانس انرژی اتمی هستند و اعلام کرد کردند: دولت هرچه سریع تر باید در رویکرد خود نسبت به ارتباط با اروپا و آمریکا تجدید نظر کند و دست از دیپلماسی منفعلانه و ذلت بار بردارد.

در این بیانیه آمده است: منافقین و دشمنان کوردل چشم‌ به‌راه پاسخ قطعی باشند، تعقیب و مجازات عاملان این ترور که توسط عناصر خود فروخته و تروریست صورت گرفت توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خواسته قلبی ملت ولایتمدار است. 

 شورای تبیین مواضع شهادت این دانشمند و مدیر متخصص و شایسته را که در راه خدا و توسط پلیدترین عناصر  تروریستی به شهادت رسید؛ خدمت رهبر معظم انقلاب،خانواده گرامی ایشان و مردم عزیز تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات آن شهید فرزانه را از خداوند متعال خواستار است.

خدمتگزاران ملت امام حسین(ع) از شهادت در راه خدا گریز نیست

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی ودبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان وبلوچستان نیز با صدور پیامی شهادت دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

حسین مسگرانی افزود: بی شک ترور ناجوانمردانه دانشمند بزرگ هسته ای ایران عزیزمان دکتر حاج محسن فخری زاده ضایعه ای دردناک برای همه  ملت ایران اسلامی است.  

شهادت مظلومانه این بزرگ مرد توسط تروریست های ظالم رژیم صهیونیستی و نوکران دست نشانده اش را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم و به دشمنان ذلیل و بزدل خواهیم گفت که خدمتگزاران نظام و ملت امام حسین(ع) را گریز و دغدغه ای جز شهادت در راه خدا نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار