یک نماینده مجلس از جریمه ۶۷۰ میلیارد تومانی فوتبال ایران طی ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: شاه بیت این جرایم نیز مربوط به پرونده ویلموتس است که رقمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه برداشته است.
کد خبر: ۹۲۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 08 December 2020

به گزارش جهان نيوز به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی با اشاره به پاسخگویی وزیر ورزش و جوانان در نشست هفته گذشته کمیسیون فرهنگی به طرح سئوال خود و تعداد دیگری از نمایندگان، اظهار کرد: این سئوال دارای سه بخش بود که اولین قسمت آن درباره عدم نظارت وزارت ورزش بر قراردادهای خارجی فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها با مربیان و بازیکنان خارجی بود، بخش دوم آن مربوط به ضعف وزارت ورزش در توسعه ورزش همگانی و بخش سوم درباره نتایج در حوزه ورزش قهرمانی بود.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توضیحات وزیر ورزش در حوزه نتایج ورزش قهرمانی با توجه به امکانات در اختیار، قانع کننده بود؛ افزود: این بخش از سئوال در صحن علنی مجلس مطرح نخواهد شد.

وی یادآور شد: بخش اصلی این سئوال از وزیر در خصوص نبود نظارت بر قراردادهای خارجی است که از این محل طی 10 سال گذشته تا کنون کشور رقمی معادل 670 میلیارد تومان در قالب جریمه و بدهی احکام فیفا بر علیه کشورمان حکم و جریمه صادر شده است.

جریمه پرونده ویلموتس با دلار 22 هزار تومانی 220 میلیارد تومان است
راستینه اضافه کرد: در این میان بدترین پرونده متعلق به مارک ویلموتس بوده که با دلار 22 هزار تومان رقمی معادل 220 میلیارد تومان بر علیه کشور ما جریمه صادر شده است. هرچند که این حکم ظالمانه و سیاسی صادر شده ولی نظارت وزارت ورزش در زمان انعقاد این قرارداد به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده است.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: در حال حاضر بخش حقوقی وزارت ورزش و جوانان با تمام توان در دادگاه حضور خواهد یافت ولی چرا این نظارت در زمان انعقاد وجود نداشته؛ چرا باید قراردادی امضا شود که حتی برای تساوی هم پاداش در نظر گررفته می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود نظارت در این قرارداد خلأهای وجود دارد که زمینه برای صدور این حکم ظالمانه فراهم می‌کند. ضمن اینکه معتقدیم  عوامل این قرارداد قطعا کوتاهی کردند و باید بازخواست شوند، نبود نظارت از جانب وزارت ورزش نیز برای ما مشهود شده است.

بر اساس گفته راستینه طرح سئوال از وزیر ورزش و جوانان با محوریت این سئوال در مسیر صحن علنی مجلس قرار دارد و سلطانی فر باید در صحن مجلس پاسخگوی وضعیت به وجود آمده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار