صدآنلاین؛ آیا می دانید بین لوبیا چیتی و عضله سازی یک ارتباط مستقیم و نزدیک وجود دارد؟ بله حتما تعجب کرده اید که یک دانه کوچک حبوبات چگونه می تواند به ساخت اندامی عضلانی و بدون چربی کمک کند. اما واقعیت همین طور است و انواع لوبیا و به ویژه لوبیا چیتی یکی از ارکان مهم تمامی ورزشکارانی است که به دنبال عضله سازی هستند.
کد خبر: ۹۲۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 17 December 2020

 

بررسی ارتباط لوبیا چیتی و عضله سازی

همانطور که گفته شد بین لوبیا چیتی و عضله سازی یک ارتباط مستقیم وجود دارد و ورزشکاران حرفه ای هیچ گاه این ماده غذایی ارزشمند را از برنامه غذایی خود کنار نمی گذارند. اما سوال اینجاست که لوبیا چیتی چگونه به عضله سازی کمک می کند؟ به عبارت دیگر چه موادی در این دانه سحرآمیز وجود دارد که روند ساخت عضله در بدن را تسریع می کند.

تمامی ورزشکاران و به ویژه بدنسازان تمامی تلاش خود را می کنند تا بدنی عضلانی و کم چربی بسازند. هرچه درصد چربی بدن کاهش یابد برای این افراد یک امتیاز مثبت به شمار می رود. در این راه یک برنامه غذایی درست و اصولی نقش بسیار پر رنگی در عضله سازی دارد. قطعا اگر برنامه به کمک یک اهل فن تدوین شده باشد لوبیا چیتی یکی از اجزای اصلی برنامه است. اما اگر شما نیز دوست دارید بدانید لوبیا چیتی چگونه باعث عضلانی شدن بدن می شود با ادامه مطلب همراه باشید. زیرا قصد داریم در این مقاله مواد مغذی لوبیا چیتی را که تاثیر مستقیم در عضله بدن ورزشکاران و رژیم لاغری آنها دارد، مورد بررسی قرار دهیم.

فیبر موجود در لوبیا چیتی، عامل تسهیل کننده عضله سازی

در ادامه بررسی مبحث می رسیم به ماده مغذی فیبر. ساختار ماده خوراکی فیبر یا پلی ساکارید به گونه ای است که در برابر اسید معده و نیز ساختار هضم غذا در روده کوچک مقاوم است. به بیان ساده تر فیبرها در بدن انسان تقریبا هضم نمی شوند اما به هضم غذا کمک می کنند. همین هضم نشدن و پر کردن حجم معده و کمک به هضم مواد دیگر، امری مهم برای ورزشکارانی است که به دنبال عضله سازی هستند.

زیرا خوردن غذاهایی همچون لوبیا چیتی که فیبر بالایی دارند موجب می شود زودتر سیر شوند و از طرفی احساس گرسنگی نیز دیرتر به سراغشان بیاید. همین امر باعث کم خوری و لاغری شده و در کنار یک برنامه ورزشی منظم می تواند منجر به عضلانی شدن بدن ورزشکاران شود. نکته دیگر که در مورد فیبر حائز اهمیت است تنظیم عملکرد ترشح انسولین در بدن است. کنترل ترشح انسولین در بدن یکی از اصول اولیه ساخت عضله می باشد.

لوبیا چیتی و عضله سازی و پروتئین گیاهی

پروتئین یکی از مواد غذایی است که حتما باید در برنامه غذایی ورزشکاران وجود داشته باشد. پروتئین از مواد اصلی و مورد نیاز سلول های بدن به شمار رفته و از اجزای کوچکتری به نام اسید آمینه تشکیل شده است. خوردن پروتئین برای عضله سازی ضروری است. زیرا پروتئین باعث ترشح ماده انقباضی ماهیچه ها، تبدیل انرژی شیمیایی به کار، اکسیژن رسانی به عضلات و ترمیم ماهیچه ها می شود. بنابراین به نظر می رسد نمی توان پروتئین را تحت هیچ شرایطی از غذای ورزشکاران حذف نمود.

اما هنگامی که اسم پروتئین به میان می آید همه به یاد گوشت، تخم مرغ، شیر و… می افتند. در حالی که یک منبع پروتئین گیاهی سالم تر، سبک تر و البته ارزان تر درست پیش روی شماست. این منبع چیزی نیست به جز لوبیا چیتی! کارشناسان تغذیه این دانه از حبوبات را منبعی غنی از پروتئین گیاهی و بدون چربی می دانند. به همین جهت هم راحت تر جذب بدن می شود و هم مشکلات ناشی از خوردن پروتئین های چربی همچون گوشت قرمز را ندارد. بنابراین لوبیا چیتی و عضله سازی از حیث وجود پروتئین نیز کاملا به هم مرتبط می شوند.

درصد وجود چربی در لوبیا چیتی تقریبا صفر است

برای یک ورزشکار که در آرزوی ساخت بدنی روفرم و عضلانی است چه چیزی از این بهتر می تواند باشد. یک ماده غذایی که سرشار از فیبر و پروتئین سبک بوده و تقریبا هیچ چربی ندارد. لوبیا چیتی دقیقا همان ماده غذایی است که به هیچ وجه نباید برنامه غذایی بدنسازان را ترک کند. از آنجا که هیچ گونه چربی در لوبیا چیتی وجود ندارد طبیعتا باعث چاقی های موضعی نخواهد شد.

حتی تحقیقات نشان داده که مصرف مداوم و مرتب لوبیا چیتی از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرده و باعث افزایش سطح سلامتی ورزشکاران شده است.

کربو هیدرات و منیزیم، دیگر مواد مفید موجود در لوبیا چیتی

یکی از مواد مورد نیاز برای عضله سازی کربوهیدرات است. زیرا بدن ورزشکاران برای انجام فعالیت های سنگین بدنسازی و سوخت ساز نیازمند انرژی است و این انرژی از طریق خوردن کربوهیدرات تامین می شود. البته بیشتر کربوهیدرات مورد نیاز ورزشکاران از طریق منابعی همچون نان و برنج تامین می گردد. اما نباید در این بین لوبیا چیتی را نیز از یاد ببرند.

به دلیل کربو هیدرات بالایی که در این دانه وجود دارد، لوبیا چیتی و عضله سازی باز هم به یکدیگر مرتبط می شوند. زیرا کربوهیدرات به بازیابی عضلات پس از انجام یک ورزش سنگین کمک می کند. بنابراین توصیه می شود ورزشکاران خوردن لوبیا چیتی را در برنامه غذایی خود حتما قرار دهند.

یکی دیگر مواد موجود در لوبیا چیتی که نقش بسزایی در عضله سازی دارد منیزیم است. منیزیم به صورت غیر مستقیم و با کمک به سنتز پروتئین در بدن انجام وظیفه می کند. تسهیل در روند جذب پروتئین برای ورزشکاران بسیار مفید بوده و باعث تنظیم فعالیت های بدن آنها می شود.

جمع بندی نهایی

از جمله مواد دیگری که در لوبیا چیتی یافت می شود فسفر و آهن است. بر هیچکس پوشیده نیست که بدن برای انجام کامل و صحیح عملکردهای خود به این مواد نیاز دارد. آهن برای خون سازی و فسفر برای فعالیت های قلب ضروری است و هر دو به صورت غیر مستقیم می توانند بر عضله سازی تاثیر داشته باشند. همچنین در لوبیا چیتی ویتامین های B نیز مشاهده شده که یکی از ویتامین های مورد نیاز برای ورزشکاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار