دیدارهای هفته دهم لیگ برتر در هوای آلوده کلانشهر‌ها و زیر سایه کرونا ادامه پیدا می‌کند و در یکی از حساس ترین مسابقات استقلال صدرنشین قبل از دربی پایتخت به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.
کد خبر: ۹۲۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 03 January 2021

در ادامه هفته دهم لیگ برتر 4 مسابقه روز دوشنبه برگزار می‌شود. در روزهایی که شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد و...درگیر آلودگی هوا شده‌اند و به جز مشکل کرونا مشکل آلودگی و تنفس هم اضافه شده است و شایعه لغو برخی مسابقات به گوش رسید که البته تایید نشد.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

شهر خودرو - سایپا؛ تقابل تیم رحمتی با سلطان تساوی

مسابقه دو تیم یازدهم و دوازدهم جدول قطعا برای تمامی تیم‌های حاضر در نیمه پایینی جدول اهمیت دارد. سایپا که با 7 مساوی رکوردار تساوی در لیگ برتر بیستم است این هفته به مصاف شهرخودرو 9 امتیازی می‌رود. شاگردان ابراهیم صادقی هفته گذشته در آخرین ثانیه‌ها برد را مقابل صنعت نفت آبادان از دست دادند. شهرخودرو هم توانست تراکتور را در تبریز متوقف کند. اکنون تقابل سیدمهدی رحمتی جوان با صادقی جذاب‌ خواهد بود. سایپا همچنان از ضعف خط حمله رنج می‌برد و فقط 5 گل در 9 مسابقه زده که اصلا آمار خوبی نیست. شهر خودرو اما 9 گل زده دارد ولی خط دفاعش ضعیف‌تر از سایپاست. احتمال دارد هشتمین تساوی فصل نارنجی‌پوشان تهرانی در شهر مشهد رقم بخورد یا اینکه شاگردان سیدمهدی رحمتی بالاخره بعد از مدت‌ها رنگ برد را ببینند.

صنعت نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان؛ دربی نفتی خوزستان

دربی نفتی و خوزستانی هم جذاب خواهد بود. صنعت نفت آبادان برای رسیدن به صدر تلاش می‌کند که پیروز شود و نفت مسجدسلیمان هم برای ماندن در میانه‌ها جدول بازی خواهد کرد. باشگاه نفت مسجدسلیمان بالاخره مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خود را شناخت و باید دید که انتخاب این مدیران چه تاثیری بر روی عملکرد تیم و بازیکنان خواهد داشت. نفت آبادان تیمی است که راحت تسلیم نمی‌شود و تا آخرین ثانیه مسابقه می‌جنگد و نفت مسجدسلیمان هم از بازیکنان جوان و جویای نامی برخوردار است که انگیزه زیادی برای دیده شدن دارند. زردپوشان آبادانی در صورت پیروزی شاید دوباره صدرنشین شوند. نفت مسجدسلیمان هم در صورت برد می‌تواند بین 4 تیم اول جدول لیگ قرار بگیرد که رتبه‌ای رویایی برای مسجدسلیمانی‌ها محسوب می‌شود.

فولاد خوزستان - مس رفسنجان؛ قرمزهای اهواز در رویای صدر

فولاد خوزستان در این هفته شانس صدرنشینی دارد. شاگردان نکونام بازی سختی را مقابل نساجی بردند و اکنون به دنبال بازگشت به جمع مدعیان هستند. فولادی‌ها در این فصل فقط یک بار شکست خورده‌اند و به همین دلیل بعید است تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان با هدف بردن شاگردان نکونام وارد میدان شود. مس رفسنجان مقابل سپاهان یک بازی جنجالی را واگذار کرد و بعد مشخص شد که تصمیم داور در آن بازی درست بوده است. هر دوتیم این مسابقه مدعی هستند که داوران به ضرر آنها اشتباه کرده اند. سازمان لیگ فوتبال ایران هم به تیم‌ها هشدار داده که از این هفته بهتر است نیمکت‌نشینان خود را کنترل کنند و گرنه با برخورد انضباطی سختی مواجه خواهند شد.

پاتوسی هفته گذشته با استفاده از اشتباه دروازه‌بان نساجی توانست گلی زیبا را به ثمر برساند ولی بعید است شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان اینقدر راحت مرتکب اشتباه شوند.

استقلال - آلومینیوم اراک؛ برد قبل از دربی؟

شاگردان محمود فکری اکنون در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند هرچند مدام برخی از استقلال ایراد می‌گیرند که این تیم زیبا بازی نمی‌کند اما بهترین مربیان جهان گاهی می‌گویند برد نیم بر هیچ را به بازی زیبا ترجیح می‌دهند! بنابراین اگر فکری بتواند برای استقلال امتیاز جمع کند و این تیم را در صدر جدول نگه دارد خیلی‌ مهم‌تر از بازی چشم‌نواز است. این مسابقه آخرین بازی قبل از دیدار با پرسپولیس است ولی فکری می‌گوید از هم اکنون به دربی فکر نمی‌کند و هر بازی سه امتیاز دارد هرچند اگر توالی و نظم مسابقات بهم نمی‌خورد این بازی اولین مسابقه بعد از رویارویی با پرسپولیس بود!

استقلال در این بازی هرویه ملیچ را قطعا نخواهد داشت این بازیکن با تنبیه انضباطی سرمربی تیم مواجه شده اما احتمال دارد شیخ دیاباته بعد از مدت‌ها در این مسابقه بازی کند. آبی‌پوشان در بازی با گل‌گهرسیرجان تیم برتر میدان نشان دادند و اگر مثل نیمه اول همان مسابقه بازی کنند شکست دادن آلومینیوم دور از ذهن نخواهد بود.

درخشش رشید مظاهری درون دروازه هم خیال آبی‌پوشان را راحت کرده است. استقلال بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع مستحکم لیگ را در اختیار دارد. آلومینیوم اراک هم که در دهم جدول ایستاده است شش هفته است که باخت نداشته و شاگردان رسول خطیبی می‌خواهند رکورد شکست ناپذیری خود را بهبود ببخشند. در تیم آلومینیوم اراک هم محسن ربیع خواه بازیکن سابق پرسپولیس به دلیل مصدومیت غایب است اما جابر انصاری مهاجم سابق استقلال با انگیزه به مصاف آبی‌پوشان خواهد رفت و گفته اگر گل‌زنی کند شاید پشتک هم بزند!

استقلال برای اینکه با آرامش و پر انرژی دوشنبه آینده به مصاف پرسپولیس برود باید آلومینیوم را خم کند اما تیم رسول خطیبی به این راحتی تسلیم نخواهد شد. تا لحظه نوشتن این مطلب خبری از تعطیلی و لغو این مسابقه به دلیل آلودگی هوا نبود و همه امیدواریم که این بازی راس موعد مقرر برگزار شود زیرا در صورت لغو این بازی دربی هم دوشنبه آینده احتمالا برگزار نخواهد شد!

اسامی داوران مسابقات هفته دهم و یک بازی معوقه:

*دوشنبه 15 دی 99
صنعت نفت آبادان – نفت مسجد سلیمان
عباس راکی – ولی کاووسی – رحیم حاجی پور- مرتضی یوسف شهریاری
کمک داور اضافی 1 و 2 : رضا قاسمی – عبدالنبی پورخلف
ناظر: حیدر شکور

فولاد خوزستان – مس رفسنجان
کوپال ناظمی – حسن یوسفی – عباس پور حیدری – حمید رضا افشون
کمک داور اضافی 1و2 : امید سعید فر- احمد محمدی
ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

شهر خودرو مشهد- سایپا
علی بای – حسین مرادی – علیرضا طاهرخانی- میلاد قاسمی دماوندی
کمک داور اضافی 1و2: کیوان علیمحمدی- یعقوب آشوری
ناظر: مسعود مرادی

استقلال – آلومینیوم اراک
سید علی اصغر مومنی – رحیم شاهین – علی اکبر عظیم پور- محمد راهی
کمک داور اضافی 1و 2: یاسر همرنگ – پیمان فرخی مهر
ناظر: محسن ترکی

*سه شنبه 16 دی 99
پیکان تهران- نساجی مازندران
حسین زیاری – علی اکبر نوری – احمد کاظم لو – امیر رضا آشور ماهانی
کمک داور اضافی 1و2: مصطفی بینش – مسعود حقیقی
ناظر: علیرضا یزدانی

ذوب آهن اصفهان- تراکتور
حسن اکرمی – علی میرزابیگی – امید افخمی – رحیم حاجیلو
کمک داور اضافی 1و2: علی صفایی – امیر سامان سلطانی
ناظر: نادر جعفری

*معوقه هفته هفتم
پرسپولیس – سپاهان
اشکان خورشیدی – حسن ظهیری – فرهاد مروجی – مهدی عالیقدر
کمک داور اضافی 1و 2: حمید حاج ملک – میثم حیدری
ناظر : سعید بطحایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار