استاندار سیستان و بلوچستان؛ تسریع در پرداخت تسهیلات و ابلاغ اعتبارات باقیمانده برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیلاب سال ۹۸ را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 06 January 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در جلسه بررسی عملکرد بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیلاب دی ماه سال گذشته که ظهر روز شنبه در استانداری برگزار شد؛ گفت: مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای واحدهای خسارت دیده در سیلاب سال گذشته ۳۵ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است. وی افزود: این اعتبارات در چهار بخش احداث واحدهای روستایی و واحد شهری، اعتبارات معیشتی و تعمیری بوده است.

استاندار؛ مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیر مقاوم را مهم برشمرد و تامین نیرو در بانکها برای سرعت بخشیدن به انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل را خواستار شد.

موهبتی ادامه داد: پروژه های بنیاد مسکن با مبلغ حدود ۴هزار میلیارد تومان در سطح استان در حال اجراست که حاصل نگاه و توجه ویژه نظام و دولت به مشکلات استان در این بخش است.

وی اظهار داشت: حدود ۷۰ هزار پرونده در حوزه های مختلف مانند طرح ساماندهی حاشیه نشینی شهری، بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیلاب، مقاوم سازی واحدهای مسکونی و احداث خانه محرومین در بانک های عامل استان تشکیل شده است که این فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی مردم است که باید با تمام توان در زودترین زمان ممکن اجرا شود.

استاندار اجرای این پروژه‌ها را ایجاد عدالت و توجه به اقشار ضعیف جامعه بیان کرد و تصریح کرد: همه دستگاه ها و افراد باید به دنبال «ما» شدن باشند زیرا همه‌ی موفقیت های بدست آمده در استان حاصل همین یکصدایی ها است که در نهایت مردم از آن بهره‌مند می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این جلسه گفت: مدت زمان ابلاغ اعتبارات به بانک های عامل استان در یک بازه زمانی مناسب صورت گرفته است و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری خوبی با بنیاد مسکن استان داشته اند.

منبتی افزود: تا کنون ۱۷ هزار و ۴۱۹ قرارداد در حوزه احداث واحدهای مسکونی روستایی و شهری و همچنین تعمیر واحدهای مسکونی و حوزه معیشتی در بانکهای استان منعقد شده است.

در این جلسه کمبود نیرو برخی از شعب بانک های عامل در شهرستانهای استان، یکی از مشکلات بانک ها در انعقاد و پرداخت تسهیلات و ابلاغ اعتبارات عنوان شد که مقرر گردید: نیروی مورد نیاز این بانک‌ها از سایر شعب بانکها تامین گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار