برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا، انجام تست تشخیص سریع برای تمامی اطرافیان فرد مثبت الزامی است.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 05 January 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با همکاران مرکز بهداشت زاهدان در خصوص روند اجرای طرح شهید سلیمانی با اعلام این مطلب گفت: با گذشت نزدیک به یکسال از همه گیری کرونا در دنیا، همکاران حوزه سلامت در این مدت زحمات بسیاری در مدیریت بیماری کشیدند که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به این موضوع که ساده انگاری باعث هدر رفت زحمات یکساله همکاران حوزه سلامت خواهد شد افزود: در حال حاضر با یک بیماری هزار چهره مواجهه هستیم که این ویروس جهش و تغییر رفتار بسیاری دارد، نظام سلامت باید هوشیاری خود را حفظ نماید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: شناسایی سریع افراد مثبت، غربالگری تمامی افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلاء و نمونه برداری از این افراد و رصد و ایزولاسیون خانگی افراد مثبت از اهداف مهم در مدیریت و کنترل بیماری در گام چهارم بسیج ملی " طرح سردار شهید سلیمانی " است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از دو دهه تجربه موفق در مدیریت بیماری های مختلف با مشارکت داوطلبین سلامت را دارد و استفاده از این ظرفیت در مدیریت بیماری کرونا می تواند کمک کننده باشد.

حامد کیخائی رئیس گروه توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی در شهر زاهدان یک هزار 165 نفر بیمار جدید شناسایی شدند که بیش از 8 هزار نفر از اطرافیان در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلاء مورد رهگیری تیم های مراقبتی قرار گرفتند که از این تعداد برای 493 نفر تست تشخیص سریع کرونا انجام شد و 128 تست مثبت گردیده است .

وی گفت: همچنین برای 132نفر آموزش های قرنطینه معکوس و مراقبت های در منزل توسط تیم مراقبتی home care) ( انجام شده است.

طاهره مختاری مسئول داوطبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: باتوجه به شرایط بحران کرونا و اهمیت مشارکت مردم ، همکاری های بین بخشی و همچنین ارتقای سواد سلامت اجتماعی و خود مراقبتی "پویش همراهان مدافعان سلامت" با همت کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان زاهدان، مشارکت داوطلبان سلامت و برخی ارگان های دولتی در شهر زاهدان اجرا شد.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 6 هزار 866 نفر رابط سلامت و بیش از 208 هزار سفیر سلامت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار