کد خبر: ۹۳۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵ 18 January 2021
زنی که 28سال قبل با همدستی جوانی شوهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود از سوی فرزندانش که اولیای‌دم هستند بخشیده شد.

 

 زن 25ساله که مادر 3فرزند بود به‌دلیل اینکه با شوهر 34ساله‌اش دچار اختلاف شده بود نقشه قتل او را کشید.

زن برای این کار از پسری 23ساله کمک گرفت و آنها با هم همدست شدند و در جنایتی هولناک پدر خانواده را به قتل رساندند. هرچند آنها تلاش کرده بودند که ردی از خود به جا نگذارند اما کارآگاهان پلیس خیلی زود این جنایت را رازگشایی کرده و آنها را دستگیر کردند.

زن جوان و همدستش که دست‌شان رو شده بود به جنایتی که مرتکب شده بودند اعتراف کردند. در دادگاه فرزندان مقتول و زن جوان که اولیای‌دم بودند خواستار قصاص مادرشان و همدست او شدند.

در این شرایط بود که قضات دادگاه از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه متهمان بود و نشان می‌داد آنها با همدستی یکدیگر مرتکب قتل شده‌اند، 2متهم را به اتهام مباشرت در قتل عمدی مجرم تشخیص داده و به قصاص محکوم کردند.

با وجود صدور این رأی و تأیید آن در دیوان عالی کشور، اولیای‌دم عجله‌ای برای اجرای حکم نداشتند. به همین دلیل محکومان سال‌ها در زندان بلاتکلیف ماندند. سال‌ها می‌گذشت و آنها نمی‌دانستند که حکم قصاص چه زمانی اجرا می‌شود و چه سرنوشتی در انتظارشان است. زن قاتل زمان دستگیری 25ساله بود اما 28سال از آن زمان گذشته و حالا 53ساله شده است.

در این میان چندین مرتبه بزرگان منطقه تلاش کردند با پادرمیانی باعث بخشش 2 متهم شوند اما فایده‌ای نداشت تا اینکه پس از گذشت 28سال از وقوع جنایت تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان گیلان برای جلب رضایت 3فرزند مقتول به نتیجه رسید و آنها حاضر شدند مادرشان و همدست او را ببخشند تا این حادثه تلخ با بخشش قاتلان پایان شیرینی داشته باشد.

احمد میرمحمدی، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف در این‌باره گفت: قاتل با تلاش واحد مصالحه قصاص رشت، پس از 28سال با گذشت اولیای‌دم و ابراز پشیمانی از ارتکاب جرم بخشیده شد تا این پرونده به مصالحه ختم شود.

 

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار