به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، ری دالیو- بنیان گذار گروه سرمایه گذاری بریج واتر- با اشاره به قطعی بودن تبدیل چین به قدرت نخست مالی دنیا گفت: مساله این نیست که چین کی به این عنوان می رسد بلکه مساله این است که چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.  

این میلیاردر آمریکایی که در مصاحبه ای با فایینشیال تایمز حضور یافته بود با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: سال ۲۰۲۰ خیلی در تعیین آینده موثر بود و این مساله به مرور زمان بیشتر ثابت خواهد شد. اقتصاد چین در این سال فاصله خود را با آمریکا کم کرد و از بقیه کشورها هم بیشتر فاصله گرفت. نظام مالی چین در مقایسه با خیلی از همتایان غربی اش کمتر پیشرفته است اما در نهایت از انگلیس و حتی آمریکا جلو خواهد زد. چینی ها همین حالا هم دومین بازار بزرگ بورسی دنیا را دارند.  

دالیو با تاکید بر اهمیت نظام مالی در توسعه اقتصادی گفت: در طول تاریخ همواره شاهد بوده ایم که کشورهای دارای نظام مالی پیشرفته به اقتصادهای بزرگ تبدیل شده اند. زمانی هلند بزرگ ترین امپراتوری اقتصادی دنیا بود و سپس انگلیس جایش را گرفت. آمریکا جای انگلیس آمد و روزی این عنوان متعلق به چین خواهد شد. من از سال ۱۹۸۴ تحت تاثیر معجزه اقتصادی چین بوده ام و از آن زمان تاکنون هر وقت کسی از من در خصوص آینده این کشور پرسیده است، گفته ام که آینده اقتصاد چین روشن خواهد بود و مرور زمان هم این مساله را ثابت کرده است.  

دالیو پیشتر نیز با بیان اینکه معتقد است جایگاه دلار در ماه های اخیر تضعیف شده است، از جذاب تر شدن یوان برای سرمایه گذاران ارز خبر داده و گفته بود: بازار ارز جهانی اکنون در یک لحظه حساس قرار دارد و شاهدیم سلطه دلار در بازارها به چالش کشیده در حالی که علاقه به بازار مالی چین رو به افزایش است.