تیمی از دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو جهش‌های جدیدی را در ویروس کووید-۱۹ کشف کرده‌اند که مانند سایر سویه‌های شناسایی شده تاکنون، افراد بیشتری را آلوده می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 20 January 2021

دانشمندان در اوهایو آمریکا دو سویه جدید و جهش یافته از ویروس کووید-۱۹ یافته‌اند که با دو نوع قبلی شناسایی شده در انگلیس و آفریقای جنوبی متفاوت است و توانایی انتقال و شیوع بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس گزارش اولیه «گیزمودو»، دانشمندان مستقر در اوهایو آمریکا دو نوع جدید از ویروس کرونا کشف کرده‌اند.

تیمی از دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو جهش‌های جدیدی را در ویروس کووید-۱۹ کشف کرده‌اند که مانند سایر سویه‌های شناسایی شده تاکنون، افراد بیشتری را آلوده می‌کند. این بدان معنی است که این سویه‌های جدید می‌توانند با سرعت بیشتری در یک جمعیت خاص گسترش یابند و پتانسیل نگران کننده‌ای برای افزایش تعداد ابتلاهای جدید در ایالات متحده ایجاد می‌کنند؛ کشوری که به شدت با این بیماری دست به گریبان است و هر روزه آمار بالایی در تعداد ابتلاهای جدید و قربانیان دارد.

محققان می‌گویند سویه دوم ویروس کرونا که در آمریکا شناسایی شده است، واگیرتر از سویه‌های قبلی است.

گزارش گیزمودو می‌گوید یکی از این دو سویه جدید ویروس کرونا فقط در یک نفر مشاهده شده است، این بدان معنی است که فعلا نمی‌توان حدس زد که تا چه میزان قابلیت شیوع دارد. اما محققان کشف کردند که این سویه، جهش مشابهی با سویه B.۱.۱.۷ دارد که ماه گذشته شاهد به وجود آمدن آن در انگلیس بودیم.

اما سویه جدید دوم با سرعت بیشتری در کلمبوس اوهایو در حال گسترش است. این سویه شامل ترکیبی کشنده از جهش‌ها است که برخی از آن‌ها قبلاً هرگز دیده نشده‌اند و قابلیت انتقال ویروس را به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند.

تبلیغ
تست سنجش سلامت تنفسی شما. همین الان تست بده

تست سنجش سلامت تنفسی شما. همین الان تست بده

مشاهده

با این حال دانشمندان هنوز تصویر کاملی از این سویه‌های جدید ندارند. مطالعه آن‌ها هنوز در دست آماده‌سازی برای چاپ است، این بدان معناست که یافته‌های آن‌ها هنوز در جامعه علمی ارزیابی کاملی نشده است.

«پیتر موهلر» نویسنده و مدیر ارشد علمی از مرکز پزشکی «وکسنر» ایالت اوهایو در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: مهم است که ما نسبت به این سویه‌های جدید تا حصول اطلاعات بیشتر واکنش بیش از حد نشان ندهیم.

محققان می‌گویند هنوز هیچ گونه ارتباطی میان این سویه‌های جدید با افزایش مرگ و میر وجود ندارد.

«موهلر» افزود: ما باید تأثیر جهش‌ها را در انتقال ویروس، شیوع آن در جامعه و اینکه آیا تأثیر قابل توجهی بر سلامت انسان دارد، درک کنیم.

نیازی به گفتن نیست که نوع واگیردارتر ویروس کرونا موج جدیدی در تعداد ابتلاهای جدید ایجاد می‌کند که متعاقب آن فشار به مادر درمان افزایش می‌یابد.

دانشمندان هنوز سویه جدیدی را که کشنده‌تر باشد، شناسایی نکرده‌اند که این در مورد همه سویه‌های جدید شناسایی شده در انگلیس، آفریقای جنوبی و ایالات متحده صدق می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار