مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در‌ مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان:
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در مراسم نماز جمعه زاهدان، فضیلت و موفقیت انسان در دنیا و آخرت را در عمل بر مسئولیت‌هایش دانست و به تفکر برای آخرت، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و رسیدگی به نیازمندان توصیه و تاکید نمود.
کد خبر: ۹۳۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 16 January 2021

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در‌ مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان:
کرامت و شرف بشر در ادای رسالتش است/

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: برخلاف سایر موجودات و مخلوقات که هیچ تکلیف و‌ مسئولیتی‌ ندارند، انسان دارای رسالت و تکلیف است.

وی افزود: خداوند متعال به انسان رسالت، مسئولیت و عقل و فکر داده است. انسان با قدرت عقل و فکرش می‌تواند بقیه موجودات را تسخیر کند، حتی بشر تلاش کرده ماه و ستارگان و دیگر کرات را تسخیر کرده و در تصرف خود دربیاورد و از آنها سود ببرد.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: بشر آمده است تا خود و جهان را بسازد، دنیای خود و دنیای دیگران و همچنین آخرت خود و آخرت دیگران را بسازد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بشر امروزی به مسئولیت واقعی‌اش که بندگی و عبادت پروردگار است، کمتر فکر می‌کند. امروز اکثر مردم دنیا از مسئولیت واقعی‌شان غافل‌اند و حتی بسیاری در مراکز قانون‌گذاری و پارلمان‌ها قوانینی تصویب می‌کنند تا هیچ چیزی مانع خورد ‌ونوش و لذات بشر نشود و گاهی کارهایی انجام می‌دهند که واقعا ننگ و شرم‌آور هستند.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: عقل، کتاب‌های آسمانی و انبیا که بهترین معلمان انسانیت‌ بودند و با الله در ارتباط بودند، همه می‌گویند بهترین موجود انسان است. انسان اشرف‌ مخلوقات است. کرامت و شرف بشر به خاطر ماموریت و تکلیف و رسالتش است.

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه گفت: خداوند به انسان حرمت قائل شده و او را جانشین خود قرار داده است تا دستوراتش را در زمین اجرا کند، از فساد جلوگیری کند و حقوق‌الله و حقوق‌الناس را رعایت کند.

وی ادامه داد: انسانی که دنبال نفس امّاره، شیطان، ظلم، گناه، غفلت و نافرمانی خدا برود در دنیا شکست می‌خورد و در آخرت هم سرنگون به جهنم انداخته می‌شود، حتی اگر دنیا را تسخیر کند و در دنیا پست و مقام و منصب داشته باشد.

این مولوی اهل سنت تاکید کرد: ادعای مسلمانی و ادعای محبت انبیا و صالحان به‌تنهایی کافی نیستند. خداوند متعال شخصی را که ادعای مسلمانی هم کرده است، به‌خاطر آدم‌کشی، آدم‌ربایی، خداناشناسی و عملکردش به جهنم می‌اندازد.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه ابراز داشت: الله تعالی به ما عقل داده تا در ناپایداری دنیا و منافعش فکر کنیم و فریب دنیا را نخوریم. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم فرمودند: من چیزهایی را می‌دانم و دیده‌ام که شما نمی‌دانید و ندیده‌اید، اگر شما آنها را می‌دانستید و می‌دیدید کم می‌خندیدید و زیاد گریه می‌کردید‌.

وی تاکید کرد: این خنده، کوتاهی و غفلت‌ به این دلیل است که ما بهشت و جهنم را ندیده‌ایم و نمی‌دانیم در قبر چه می‌گذرد. خداوند متعال به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم که صادق و مصدوق بود و خدا و بندگان صداقتش را تایید می‌کنند و از ظرفیت بالایی برخوردار بود، جهنم و بهشت را نشان داد.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: باید همه ما بنشینیم و بر گناهان خود گریه کنیم، کار خیر انجام دهیم و دیگران را به کار خیر توصیه کنیم، خودمان از گناهان اجتناب کنیم و دیگران را نیز از گناه منع کنیم.

امام جمعه زاهدان در ادامه بر لزوم انفاق و رسیدگی به نیازمندان تاکید کرد و افزود: به مستمندان، فقرا، نیازمندان، یتیمان، مدارس و مساجد رسیدگی کنیم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ‌الاسلام دارد در پایان خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اهل سنت زاهدان افزود: فضیلت و شرف انسان در این است که وظیفه‌شناس باشد، به جامعه خدمت و بر مردم شفقت و ترحم کند، به نیازمندان رسیدگی کند و انصاف را رعایت کند و همان‌طور که خدا شیطان را دشمنش خطاب می‌کند او هم شیطان و نفس اماره را دشمن بداند. اینجاست که بشر فضیلت و درجه‌های بلند ولایت را کسب می‌کند و روز قیامت سربلند و موفق به صحرای قیامت می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار