نخست وزیر پاکستان در واکنش به اتهامات آمریکا علیه ایران گفت: سخنان مایک پمپئو وزیر امورخارجه ایالات متحده حرکتی خطرناک برای کسب خشنودی اسرائیل است اما جهان این ادعاها را هرگز باور نمی‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 19 January 2021

«عمران‌خان» جمعه شب در مصاحبه با شبکه پاکستانی «BOL» نیوز، تاکید کرد که اتهامات پمپئو علیه جمهوری اسلامی ایران و مرتبط دانستن این کشور با القاعده هرگز باور کردنی نیست و دنیا چنین سخنانی را قبول نمی‌کند.

وی افزود: پمپئو به طور اصولی به پایان خط رسیده و مهلت دولت فعلی در آمریکا تمام شده است با این حال اتهامات وی بسیار خطرناک است و هدف اصلی آن نیز بدست آوردن خشنودی صهیونیست‌ها می‌باشد.

نخست وزیر پاکستان گفت: هیچ شکی نیست که پمپئو برای جلب رضایت اسرائیل چنین اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران مطرح می‌کند البته شاید وی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند و با همین هدف به دنبال جلب حمایت لابی صهیونیسم است.

وی تاکید کرد: تنها اسرائیل در منطقه به دنبال تضعیف ایران است هیچ کشوری مانند ایران در جایگاه مقاومت و ایستادن روی پاهای خود نیست به همین دلیل آمریکا بعد از سوریه و عراق درصدد ایجاد نابسمانی در ایران است.

عمران خان افزود: متاسفانه تمام سیاست‌های وزیر امورخارجه دولت ترامپ برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی متمرکز شده است.

پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه ایران هراسی و ادعاهای واهی علیه کشورمان اخیرا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود و جمهوری اسلامی ایران مقر جدید القاعده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای بی اساس پمپئو در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو درخاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار