کد خبر: ۹۳۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 16 January 2021

تسنیم/ رئیس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر از اظهارات ضد ایرانی اخیر رئیس پارلمان عربی که در گفت‌وگو با یک شبکه ماهواره‌ای عربی مطرح کرده بود به شدت انتقاد کرد.

«ناصر کنعانی» در پاسخ به این اظهارات گفت: «عادل العسومی» رئیس پارلمان عربی اخیرا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ماهواره ای «صدی البلد» اظهاراتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده که البته بار اول ایشان نیز نبوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه العسومی، اظهارات ضدایرانی خود را از همان روزهای نخست تصدی این مسؤولیت آغاز کرده، خطاب به او گفت: با درشت گویی علیه جمهوری اسلامی ایران، بزرگ و محترم شمرده نخواهی شد.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر افزود: ایران هیچ گاه از حمایت همه جانبه خود از مقاومت در سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شرمنده نیست و در مسیر مبارزه با تروریسم داعشی و تکفیری و سیاست های تروریستی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، شهدای بسیار از جمله قهرمان بزرگی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تقدیم کرده که مورد احترام ملت ها و بسیاری از دولت های جهان است.

او گفت که اتهام زنی به ایران و فرافکنی در مورد حمایت از تروریسم، کمکی به وضع کسانی که شریک جرم تروریست های داعشی و تکفیری بوده اند، نمی‌کند؛ چرا که امروز ابعاد تروریسم، ریشه‌های فکری و حامیان مالی آن بیش از هر زمان دیگری برای جهانیان روشن است.

کنعانی خطاب به رییس پارلمان عربی اظهار داشت: بهتر است زبان گویای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران نباشی، بلکه به عنوان رییس پارلمان عربی زبان گویای ملت عرب باشی که نگاه و قضاوت آنان به اسرائیل و آمریکا مشخص است و احترام آنان نسبت به ایران بسیار زیاد می باشد.

وی به العسومی متذکر شد: وی در جایگاهی نیست که از زبان دولت ها ، پارلمان‌ها و ملت های سوریه ، عراق ، یمن و فلسطین در خصوص ایران و نظام آن صحبت کند.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر در پایان گفت: خوب است که ناصحان عرب به ایشان متذکر شوند که تنها نتیجه سوءاستفاده شخصی از جایگاه ریاست پارلمان عربی و بکارگیری عبارات و ادبیات نسنجیده، کاهش اعتبار این نهاد عربی است که به طور طبیعی باید در خدمت منافع ملت های عربی باشد و نه بلندگوی دشمنان آن‌ها.

عادل عبدالرحمن العسومی عضو پارلمان رژیم آل خلیفه بحرین است که از اکتبر 2020 ریاست پارلمان عربی را برعهده گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار