فریدون عباسی درباره نیروگاه اتمی بوشهر گفت: مشکل اصلی در مورد نیروگاه اتمی بوشهر از نظر پشتیبانی فنی، ادامه کار واحد یکم و ۲ واحد دیگر تامین نشدن به موقع بودجه است.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹ 29 January 2021

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه بعد از سفر دو روزه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و بازدید از تاسیسات نفتی جزیره خارگ و نیروگاه اتمی بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: باتوجه به درک صحیح نمایندگان کمیسیون تلفیق برای برنامه هسته‌ای مصوبه‌ای خاص داشته اند امید می‌رود به این مهم توجه و در راستای تحقق دستور و فرمایش رهبر معظم انقلاب بتوانیم بودجه خوبی را برای سال ۱۴۰۰ در نظر بگیریم.

او ادامه داد: باید بودجه یادشده به طور حتم محقق شود نه فقط روی کاغذ بیاید و در منابع درآمدی در این زمینه هم تجدید نظر شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با مدیران و متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر و تلاش برای حل مسائل موجود عنوان کرد: مشکل اصلی در مورد نیروگاه اتمی بوشهر از نظر پشتیبانی فنی، ادامه کار واحد یکم و ۲ واحد دیگر تامین نشدن به موقع بودجه است.

عباسی افزود: تامین نشدن به موقع بودجه برای ساخت ۲ واحد جدید نیروگاهی سبب می‌شود مقداری در مراوداتی که با شرکت روسی داریم خلل وارد و تاخیر ایجاد شود.

او ادامه داد: هفت سال است که مذاکرات ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید در بوشهر انجام و به پایان رسیده و این مدت برای ساخت نیروگاه کافی بوده است.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ۲ راکتور جدید با دید مثبت‌تری در دستگاه اجرایی به آن نگاه و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب به صورت جدی دنبال می‌شد تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد توجه جدی قرار می‌گرفت.

عباسی گفت: ۲ هزار مگاوات برق هسته‌ای را می‌توانستیم در پایان این دولت وارد مدار تولید کنیم و به سمت آن ۸ درصد برق هسته‌ای که برای افق ۱۴۱۰ به میزان ۱۰ هزار مگاوات در نظر گرفته شده بود برویم و سه هزار مگاوات برق هسته‌ای دیگر را نیز می‌توانستیم تا آخر امسال یا اوائل سال ۱۴۰۰ به آن دست پیدا کنیم، اما این بودجه‌ها به موقع تامین نشده است.

او افزود: با توجه به تعامل خوب بین مدیران نیروگاه اتمی و کمیسیون انرژی مجلس، تلاش می‌شود در لایحه دولت تغییراتی ایجاد به نفع پیشرفت ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید ایجاد و هم از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در تامین سوخت، پرداخت حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های جاری مورد نیاز به موقع پشتیبانی شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای قانون‌گذاری نیاز به نظارت میدانی، بررسی پروژه‌ها و نشست با کارکنان مجموعه‌های زیرپوشش طرح‌ها دارند، چون مراجعه‌های زیادی به صورت تلفنی و مکاتبه‌ای برای حل مشکلات اعتبار، نظام حقوق و دستمزد وجود دارد.

عباسی در خصوص بازدید و بررسی وضعیت تاسیسات نفتی و پایانه نفتی جزیره خارگ افزود: در این راستا از سکوی نفتی فروزان و فرایند‌های در حال اجرا از جمله حفاری چاه‌های دریایی در این میدان نفتی و مراحل تصفیه اولیه برای آماده شدن صادرات بازدید و مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار