رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم تقدیر از مدافعان سلامت با بیان اینکه خیرین سلامت ذخایر ارزشمند نظام سلامت می باشندگفت: خیرین سلامت گام ‌های بزرگی در اسیستان و بلوچستان برداشته اند و در بسیاری از مناطق اگر اقدامات بزرگ و موثر این افراد خیر نبود فشارهای مالی زیادی به دانشگاه و دولت وارد می‌ شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 19 January 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر هاشمی شهری ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت و درمان استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین به منظور ارتقای سلامت آحاد مردم جامعه است و امیدوارم با همدلی و همکاری و مجاهدات کادر درمانی وظایف خودمان را در شبکه بهداشت و درمان به درستی انجام رسانیم و شاهد رشد و بالندگی روز افزون و همه جانبه حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان باشیم.

دکتر هاشمی شهری با اشاره به کلنگ زنی یک کلان بیمارستان (Mega Hospital) در زاهدان گفت: خوشبختانه از بودجه سال 1400 ردیف ثابت اعتباری برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است و بدون شک حضور خیرین سلامت برای تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه گرانقیمت ملّی، سرعت اجرای کار را بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان این واقعیت که پیشرفت های فیزیکی و تجهیزاتی به تنهایی سلامتی را برای مردم به ارمغان نمی آورد گفت: این نیروی انسانی توانمند است که استفاده مطلوب از زیر ساخت ها و تجهیزات را انجام خواهد داد و نعمت سلامتی را نصیب جامعه خواهد ساخت.

وی با درخواست از خیرین سلامت برای نقش آفرینی در زمینه تامین منابع انسانی حوزه بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر پزشک عمومی جهت فعالیت در مراکز روستایی و شهری مهمترین نیاز ما در حوزه منابع انسانی است.

وی در تشریح این موضوع گفت: همه ساله با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی تعدادی از پزشکان عمومی قرار دادی شاغل در مراکز روستائی قرار داد خود را لغو و برای کسب آمادگی در آزمون به شهرهای محل زندگی خود بر می گردند که امسال نیز شاهد این وضعیت هستیم. به گفته دکتر هاشمی شهری با وجود تفاوت معنا داری که در میزان پرداختی به پزشکان روستائی در سیستان و بلوچستان با سایر نقاط کشور وجود د ارد میزان تمایل پزشکان عمومی برای حضور در استان کاهش یافته است. وی افزود: در حال حاضر مجموعه ای از عوامل باعث شده است تا همکاران ما در حوزه بهداشت با کمبود ده ها پزشک عمومی جهت فعالیت در مراکز روستائی رو به رو شوند و این کمبود را با برنامه ریزی هائی مانند چرخش همکاران پزشک در بین مراکز روستائی بر طرف می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راهکار اساسی برای رفع این مشکل را استخدام رسمی نیروهای بومی در مراکز روستائی عنوان کرد و گفت: بخشی از مجوز استخدام جدید وزارت بهداشت به پزشک عمومی اختصاص یافته و به زودی با دانش آموختگی نخستین گروه از دانشجویان متعهد خدمت در مناطق روستائی، مشکل کمبود پزشک و حتی دندانپزشک در این مراکز به طور اساسی و پایدار بر طرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بخش دیگری از سخنان ود با بیان اینکه مدافعان سلامت بندگان شایسته خداوند هستند و برگزیده شده اند تا از سلامتی مردم دفاع نمایند افزود: مردم ما مجاهدات و تلاش های مدافعان سلامت را هیچ وقت فرآموش نخواهند کرد و خداوند نیز یاری گر آنها در تمام دقایق زندگیشان خواهد بود.

حیدری نیا مدیر موسسه خیریه مردم نهاد طلوع مهربانی و کرامت دنیز ر این مراسم به شرح اساسنامه این سازمان مردم نهاد پرداخت و گفت: این سازمان علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش کودکان نیازمند، در حوزه بهداشت و درمان نیز با همکاری کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با شناسایی بیماران نیازمند چرخه درمانی آن فرد را تا جاییکه برای موسسه مقدور بوده به سرانجام رسانده است.

وی از تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی کادر درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا تقدیر و قدردانی نمود و افزود: این عزیزان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بدون هیچ چشم داشتی در مراکز بهداشتی و درمانی حضور ایثارگونه داشته اند و حتی تعدادی از آنان در همین مسیر به شهادت رسیدند و دفاع مقدسی دیگری را رقم زدند.

90 نفر از مدافعان سلامت شامل همکاران پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار، ماما، کارشناس آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، بیهوشی، بهیار، نیروهای خدماتی، مراقبان سلامت، داوطلبان سلامت، بهورزان روستائی و تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی بودند که به پیشنهاد حوزه های بهداشت و درمان دانشگاه انتخاب شدند امّا با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور همه این عزیزان در مراسم مزبور، از هر یک از این گروه های شغلی یک نفر و در مجموع 16 نفر در مراسم حضور بهم رساندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار