محسن حیدری در کانال تلگرامی «حافظه تاریخی ایرانیان»، تلاش برخی رسانه ها برای جعل و تحریف سخنان دکتر محسن رضایی را نشانه ترس دشمن از گفتمان «قوی شدن» و تلاش یک جبهه عظیم رسانه ای داخلی و خارجی برای شنیده نشدن هرگونه صدای تحول بخش، مردمی و امیدآفرین دانست.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 16 January 2021
محسن حیدری در کانال تلگرامی «حافظه تاریخی ایرانیان»، تلاش برخی رسانه ها برای جعل و تحریف سخنان دکتر محسن رضایی را نشانه ترس دشمن از گفتمان «قوی شدن» و تلاش یک جبهه عظیم رسانه ای داخلی و خارجی برای شنیده نشدن هرگونه صدای تحول بخش، مردمی و امیدآفرین دانست.
 
به گزارش rezaee.ir به نقل از حافظه تاریخی ایرانیان، متن یادداشت محسن حیدری به این شرح است:
 
روایت اول:
امام حسین (ع) در ظهر عاشورا، از میان لشکر خود بیرون آمد و در برابر صفوف دشمن قرار گرفت و از آنان خواست به سخنان وی گوش دهند؛ ولی آنها به سروصدا و هلهله پرداختند و کوشیدند صدای امام حسین (ع) به کسی نرسد؛ مبادا منطق اباعبدالله (ع) تزلزلی در جبهه زر و زور و تزویر ایجاد کند. امام حسین (ع) در آنجا فرمود: آیا توجه نمی کنید و همچنان مخالفت می‌کنید که به سخنانم گوش دهید؛ در اثر هدایای حرامی که به دستتان رسیده و در اثر غذاهای حرام و لقمه‌های غیرمشروعی که شکم‌های شما از آنها انباشته شده است. در واقع، امام حسین (ع) در اینجا، مهمترین مانع در شناخت حقیقت را «برخورداری یا طمع برخورداری از منافع نامشروع» می دانند. 
 
روایت دوم:
هرگاه رهبر معظم انقلاب یا یکی از دلسوزان انقلاب و کشور، حرف حساب یا سخنان مهمی بیان می کند که می تواند باعث بیداری یا حرکت عمومی در مسیر پیشرفت کشور برخلاف منافع شبکه موسوم به «شبکه مدیریت محفلی غارت و نفوذ» شود، آنها سروصدا و هلهله می کنند؛ ناگهان - با استفاده از قدرت عظیم خود در رسانه های داخلی و خارجی - چیزی را از گوشه ای می گیرند و اگر چیزی پیدا نکنند چیزی را جعل می کنند و پیرامون آن جنجال به پا می کنند تا آب گل آلود شود و حرف اصلی در هیاهو گم شود. نمونه این رفتار غوغاسالارانه را در تحریف بیانات مقام معظم رهبری پیرامون «ضرورت بی اثر کردن تحریمها» دیدیم. رأس این شبکه غوغاسالار که از امکانات عظیم داخلی و خارجی برخوردار است، کیست و اهدافش چیست؟ اطلاعات اندکی از تاریکخانه این محفل در دسترس است ولی با دقت در «مکانیزم ماشه» و نحوه عملکرد فراموشخانه تبلیغاتی اش و مهندسی معکوس در تحلیل عملیات روانی آن، می توانیم تا حدی به مختصاتش دست پیدا کنیم. 
 
روایت سوم:
1-3- در هفته سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، یکی از همرزمان و همسنگران وی که نقش مهم در تبیین مکتب حاج قاسم برعهده گرفت، برادر محسن رضایی فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس بود. وی از سخنران های اصلی در مراسم سالگرد حاج قاسم در کرمان، اهواز، رشت، ایلام، کرمانشاه و سنندج بود و در هر مراسم ابعاد جدیدی از مکتب حاج قاسم بویژه «ارتباط بین گام دوم انقلاب و مکتب حاج قاسم» را تشریح کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. 

2-3- در شب شهادت حاج قاسم، عطا مهاجرانی از لندن، به رنگ موی سر و ریش برادر محسن گیر داد تا توجه را از کلام سخنران منحرف کند. این اقدام مهاجرانی با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی، کنار زده شد. 

3-3- در گام بعدی، دست به جعل و تحریف سخنان او زدند: ادعا کردند رضایی گفته قاسم سلیمانی در نیمه سال 1360، هاشمی رفسنجانی را نمی شناخت! در حالی که رضایی برای تاکید بر نقش ظرفیت های ناشناخته و نامحدود مردمی که می تواند اوضاع را به نفع مردم تغییر دهد و تحولی را رقم بزند، به حاج قاسم جوان اشاره کرده و گفته بود قاسم سلیمانی سران انقلاب را می شناخت ولی در نیمه سال 1360 سران انقلاب، حاج قاسم را نمی شناختند و او با توانایی های خود توانست مدیریت خود و تیپ تازه تاسیس 41 ثارالله را تثبیت کند و تحولی را «من حیث لا یحتسب» رقم بزند.
 
4-3- در جای دیگر ادعا کردند رضایی گفته است بیانیه گام دوم انقلاب، «الهام خدایی» به رهبر معظم انقلاب بود. در حالی که رضایی گفته است صدور بیانیه گام دوم انقلاب، «اقدام الهی» رهبر معظم انقلاب بود. اقدام و الهام اگرچه هر دو از باب إفعال است و وزن شبیه به هم دارد، ولی در معنی متفاوت است. 

5-3- هر دو جعل و تحریفی که اخیراً انجام شد، یکی درباره مکتب حاج قاسم و دیگری درباره بیانیه گام دوم انقلاب، نشان می دهد جهتگیری «برادر محسن» جهتگیری درستی بوده و منافع شبکه موسوم به «شبکه مدیریت محفلی غارت و نفوذ» به خطر افتاده است؛ به نظر می رسد «برادر محسن» در تبیین «رابطه گام دوم انقلاب با مکتب حاج قاسم» به نقطه مهم و خیمه گاه گفتمانی اصلی رسیده که غوغاسالاران تلاش می کنند صدای او در همهمه شنیده نشود یا وارونه شود. 

6-3- پرسش اینجاست که رضایی اخیراً به چه چیزهایی اشاره کرده است؟ شناخت این نقاط به ما کمک می کند مختصات «منطقه ممنوعه» و منافع شبکه مذکور را بشناسیم؛ مولفه های پرتکرار در سخنان برادر محسن این روزها کدامند؛ دهه سرنوشت، تحقق سند چشم انداز، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مکتب حاج قاسم، گام دوم انقلاب، تحقق ایران بزرگ اقتصادی، بازیابی قدرت اقتصادی ایران، قیام اقتصادی با تکیه بر مردم، کمربند طلایی و تقویت تجارت همسایه ها در آسیای جنوب غربی با محوریت ایران.

7-3- ظاهراً منافع عده ای به خطر افتاده است! کدام عده؟ در آینده نزدیک، مختصات آنها دقیق تر آشکار می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار