کد خبر: ۹۳۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 25 March 2021

رییس پایگاه جهانی شهرسوخته سیستان گفت: عملیات احداث ۶ واحد اقامتی و سه واحد آموزشی کارگاهی در مجموعه شهرسوخته منطقه سیستان پایان یافت. 

به گزارش ایرنا مجید کلانوری روز پنجشنبه اظهارداشت: ایجاد ساختمان نگهبانی در ورودی موزه شهرسوخته و ساخت هشت سرویس بهداشتی در این محوطه از جمله اقدامات دیگریست که به منظور رفاه گردشگران در این سایت انجام شده است.

وی گفت: عملیات تکمیل و راه‌اندازی اتاق معرفی به منظور اطلاع‌رسانی به گردشگران در سایت جهانی شهرسوخته نیز در حال انجام است که امیدواریم تا نیمه اول اسفندماه امسال به بهره‌برداری برسد.

رییس پایگاه جهانی شهرسوخته سیستان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سایت شهرسوخته، اعتبار امسال این مجموعه به سمت منطقه حوضدار که در حریم شهرسوخته قرار دارد، اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: شهرسوخته در منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و مساحت کلی تپه حدود ۱۵۲ هکتار بوده که در یک برآمدگی بین دریاچه هامون و رود هیرمند بنا شده است.

کلانوری گفت: این محوطه باستانی هفدهمین اثر تاریخی ایران در فهرست یونسکو محسوب می‌شود که با برخورداری از قدمت پنج هزار ساله هم‌اکنون به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای باستانی دنیا شناخته می‌شود.

وی افزود: مهمترین آثار معماری مکشوفه در شهرسوخته خانه‌های موسوم به پلکانی و بنای کاخ سوخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار