کد خبر: ۹۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 03 February 2021

سرپرست هیات کبدی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های کبدی قهرمانی این استان با توجه به شرایط کرونایی کشور پس از یکسال وقفه در رده سنی امید(نوجوانان) آغاز می‌شود.

جمشید شیخی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رقابت‌ها روز جمعه ۱۰ بهمن ۹۹ با رقابت تیم‌های کبدی سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود گفت: رقابت‌های کبدی قهرمانی استان در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رقابت‌های کبدی قهرمانی سیستان و بلوچستان جنبه انتخابی برای اعزام تیم منتخب استان به رقابت‌های قهرمانی کشور را دارد افزود: رقابت‌های قهرمانی کشور در اسفند سالجاری برگزار خواهد شد.

سرپرست هیات کبدی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان سرزمین رستم پهلوان و خاستگاه کبدی کشور است گفت: هم‌اینک افزون‌بر ۳۰۰ ورزشکار به صورت سازمان‌یافته عضو هیات کبدی استان هستند.

به گزارش ایرنا افزون‌بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی بوده این رشته که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است. 
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی بوده، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار