مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: یک حامی برجسته بیش از ۶۰۰۰ یتیم را در سطح کشور تحت حمایت دارد که از این تعداد ۵۰۰ یتیم تحت حمایت استان سیستان و بلوچستان هستند.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳ 04 February 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، سیدمهدی عبادی گفت : دیدار نماینده حامی با جمعی از ایتام سطح استان در سالن اجتماعات این اداره کل به منظور بررسی مشکلات آنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح "اکرام ایـتام" از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و ... آغاز شد و در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌نمایند. گفت: بیش از ۲۴۰۰۰ یتیم در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند و با اجرای طرح اکرام ایتام ۲۶ هزار و ۵۹۲ حامی حمایت از ۱۹ هزار و ۷۲۵ از این ایتام را عهده دارند .

وی متوسط کمک حامی به یتیم را ۵۰ هزار تومان در سطح کشور عنوان و تصریح کرد : در سال های اخیر حامیان بیشتر از گذشته درگیر مخارج زندگی ایتام هستند و در تامین هزینه های تحصیل ، پوشاک و ازدواج آنها نیز مشارکت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه کمک های خیران ، کمیته امداد و حمایت های دولت توانسته است تا حدودی دردهای ایتام را تسکین دهد، افزود : با وجود تمام تلاش های انجام شده مشکلات ایتام به طور کامل حل نشده است و باید به آتیه آنها و فراهم کردن شرایط ازدواج و ایجاد اشتغال برای ایتام توجه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه انتخاب یتیمان توسط حامیان نیز گفت: این یتیمان با توجه به وضعیتی از قبیل داشتن بیماری و دیگر نیازمندی ها از قبیل مسکن، جهیزیه ، فرهنگی و یا نظر خود حامی زیر حمایت قرار می گیرند که همین امر باعث می شود برخی یتیمان به منظور حل مشکلات از حامیان بیشتری برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که هر ماه تعدادی از ایتام ممکن است به دلایل مختلف از قبیل ازدواج، اشتغال و غیره از زیر پوشش حمایتی خارج شده و تعداد دیگری در زیرمجموعه این نهاد قرار گیرند که این امر نشان می دهد در هر زمانی این ایتام نیازمند حامی هستند.

عبادی با تاکید بر اینکه با تلاش کمیته امداد جمعی از یتیمان نزد محارم خود زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید برای افزایش تعداد حامیان تلاش کنیم و مروج این حسنه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار