تاکید مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان
دادیار ناظر بر زندان شهرستان زاهدان به اتفاق مدیر کل زندان‌های استان در محل دفتر سرپرست مجتمع حرفه آموزی، اشتغال و کاردرمانی پیامبر اعظم(ص) زندانیان زاهدان حضور یافتند و در جریان امور این مرکز قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 05 February 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مهدی جلیلی‌فر دادیار ناظر بر زندان شهرستان زاهدان به اتفاق دکتر ناصر سلیمانی مدیر کل زندان‌های استان در محل دفتر سرپرست مجتمع حرفه آموزی، اشتغال و کاردرمانی پیامبر اعظم(ص) زندانیان زاهدان حضور یافتند و حسن میر سرپرست مجتمع به ارائه گزارش مختصرص از فعالیت ها و اقدامات صورت پذیرفته پرداخت.

دادیار ناظر بر زندان شهرستان زاهدان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل زندان های استان و اندرکاران عنوان داشت: با برنامه ریزی مدون و بلند مدت باید مهارتی را در زندان های استان بنیان گذاشت که فصلی یا مقطعی نباشد تا مددجویان با ورود به رای باز بتوانند درآمدی از طریق اشتغال در اینگونه مشاغل برای خود داشته باشند و ضمن اینکه از این مهارت در هنگام آزادی بتوانند در سطح جامعه بهره ببرند. بعضی از حرفه ها در یک مقطع زمانی بازار خاص فروش دارند ولی ماندگار نیستند از این رو باید فعالیت های کارشناسی شده و به روز بوجود بیاوریم تا نهایت بهره وری و درآمد برای مددجویان فراهم شود.

دکتر ناصر سلیمانی با بیان این مطلب که براساس هفتمین اولویت از اولویت های ترسیمی ریاست سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور در برنامه تحول نظام زندانبانی اقداماتی در سطح زندان های استان صورت پذیرفته که در حال حاضر شاهد اشتغال بیش از ۴۴ درصد جمعیت زندانیان زندان های استان می باشیم و به منظور تحقق منویات ریاست سازمان زندان ها تا پایان سال باید ۵۰ درصد زندانیان در امر اشتغال و حرفه آموزی مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: امروزه باید توجه بیشتری به مقوله توانمندسازی و همچنین زمینه کسب مهارت برای مددجویان در زندان ها فراهم بسازیم زیرا در شرایط کنونی که وضعیت سخت معیشتی در بین مردم حکفرماست و بسیار دشوار مخارج زندگی را تامین می نمایند . تکلیف سنگینی داریم تا با ایجاد بسترمناسب ، پیگیری ، ترغیب و تشویق مددجویان آنان را به سمت حرفه آموزی و اشتغال سوق بدهیم تا بتوانند با کسب مهارت فنی در زندان ها کمک خرج خود و خانواده هایشان باشند و در هنگام بازگشت به آغوش گرم خانواده وجامعه بتوانند حرفه و مهارتی جهت کسب درآمد داشته باشند.

در پایان نیز دادیار ناظر بر زندان با حضور در کارگاه اشتغال مددجویان رای باز نسوان از نزدیک تولیدات کارگاه ها را مشاهده و پس از این بازدید به صورت چهره به چهره با تعداد ۳۶ نفر از مددجویان دیدار کرد و در خصوص درخواست ها و مشکلات قضایی آنان دستورات و پیگیری های لازم را صادر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار