کد خبر: ۹۴۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹ 19 February 2021

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از سال ۱۳۹۶ که به موضوع ارتقای واحدهای تقسیماتی توجه شد با ایجاد ۳۰ واحد تقسیماتی جدید جزو ۲ استان برتر کشور در این حوزه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ابوذر کوثری روز پنجشنبه در آیین افتتاح شهرستان گلشن با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تا سال ۱۳۹۶ در حوزه تقسیمات کشوری در سطح کشور عقب بوده است؛ اظهارداشت: طی دولت دوازدهم، نگاه بازتری به مقوله تقسیمات کشوری صورت گرفت و این استان با بهره‌گیری از این نگاه توانست با ایجاد ۳۰ واحد تقسیماتی جدید جزو دو استان برتر کشور در این حوزه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای یک منطقه باید شاخص‌های زیربنایی و روبنایی آن منطقه ارتقا یابد افزود: توجه به عدالت سرزمینی از مهمترین متغیرها در بحث ارتقای شاخص‌های زیربنایی است که بدنبال توجه به این اصل، ارتقای بخش جالق به شهرستان صورت پذیرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادامه داد: در تحقق ارتقای جالق به شهرستان، مطالبه‌گری مردم نقش محوری داشت و با پیگیری مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم اتفاق افتاد.

وی بخش‌های کشاورزی، تجارت و مرز را ۲ ظرفیت اصلی گلشن برشمرد و گفت: این ظرفیت‌ها دو بال توسعه‌ی این شهرستان محسوب می‌شوند که باید محور برنامه‌های آن قرار گیرد.

کوثری نقش ادارات متولی در بخش‌های کشاورزی، تجارت و مرز را در مسیر توسعه‌ گلشن، مهم خواند و بر همکاری مردم و تلاش همه‌ی دستگاه‌ها در جهت رشد و پیشرفت این شهرستان تاکید کرد.

وی توجه به فعالیت‌های قانونمند مرزی و ضابطه‌مند کردن صادرات سوخت، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار را برای تسریع در روند توسعه شهرستان خواستار شد.

به گزارش ایرنا در  پایان این مراسم، پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت افتتاح گلشن توسط مشاور وزیر کشور قرائت و طی حکمی از سوی احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، مهران محمودی بخشدار جالق با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار