کد خبر: ۹۴۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 17 February 2021

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین سرشماری از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت استان ۸۰۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد این جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایرنا محمد حسین اباذری در نشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: از اول اسفند چاپ و ارائه دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی متوقف و خدمات تامین اجتماعی با شماره ملی و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به هم‌زمانی طرح خدمات الکترونیک با شیوع ویروس کرونا، این طرح در این زمینه نیز توانست مشکل گشا باشد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۵ درصد پزشکان در مراکز خصوصی استان نسخه الکترونیک ارائه می‌دهند و در بحث استحقاق درمان نیز در شرایطی که اینترنت قطع شود این کار توسط پزشکان انجام و نسخه ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک سازمان تامین اجتماعی در بستر دولت الکترونیک مشغول به خدمت بوده و این راهی است که دنیا رفته و ما باید نیز این راه را ادامه دهیم.
اباذری افزود: یکی از مباحث قابل طرح در دولت الکترونیک خدمات درمانی بوده که در برنامه پنجم و ششم توسعه اقتصادی کشور به این نکته اشاره شده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی نیازمند زیرساخت‌های لازم بودیم که خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی توانست در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد و در دوران کرونا به مردم کمک کند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک دفترچه‌های تامین اجتماعی افزود: ممکن است در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی کار مقداری سخت‌تر شود چراکه شاید زیرساخت‌های لازم در مراکز طرف قرارداد وجود نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی فرد بیمار وارد مطب شود پزشک هیچ دفترچه‌ای از او نمی‌گیرد و داروی وی در نسخه الکترونیک نوشته خواهد شد که این فرد با مراجعه به داروخانه داروهای مورد نظر را دریافت می‌کند.

اباذری تصریح کرد: در بخش درمان مستقیم در مراکز تامین اجتماعی هم‌اینک از  سه سال پیش هیچ دفترچه‌ای پذیرش نمی‌شود و تنها با یک کارت ملی در هر شهر و روستایی از کشور خدمات درمان درمانی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته آنلاین بوده و آماده رفع مشکل مراجعان هستند تا بتوانند در حد ممکن از مراجعات غیرضروری جلوگیری کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: با حذف دفترچه تامین اجتماعی علاوه‌بر کاهش هزینه ها مراجعات حضوری مردم در مراکز که باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود کاهش محسوسی یافته است.
حمید ابراهیمی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۴۴ میلیون دفترچه وجود دارد گفت: مردم می‌توانند از این دفترچه‌ها به عنوان کارت شناسایی خود نیز استفاده کنند.
وی افزود: شروع هر طرحی مشکلات و چالش‌هایی را به دنبال دارد که امیدواریم سازمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان بتواند بر این مشکلات غلبه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار