مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد:
وجود توام شرایط شرجی و گرد و غبار در نواحی جنوب استان سبب آلودگی سطح مقره‌های تجهیزات، ایجاد قوس الکتریکی و در نتیجه خاموشی می‌گردید.
کد خبر: ۹۴۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸ 20 February 2021

به گزارش تابناک، فرشته واعظی، مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت، وجود توام شرایط شرجی و گرد و غبار در نواحی جنوب استان سبب آلودگی سطح مقره‌های تجهیزات، ایجاد قوس الکتریکی و در نتیجه خاموشی می‌گردید. از طرفی جهت رفع آلودگی با هزینه زیادی می‌بایست بصورت مداوم شستشوی مقره‌ها صورت می‌پذیرفت که باز هم ناچار به اعمال خاموشی به مشترکین ناحیه جنوب استان می‌شدیم.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، اجرای پوشش سیلیکونی تجهیزات به عنوان راه حل موثر انتخاب شد. این پوشش سطح آب‌گریزی بر روی مقره‌ها ایجاد کرده که مانع باقی‌ماندن آلودگی بر روی آن می‌شود.

واعظی ادامه داد، در این راستا پروژه‌ای با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان تعریف شد که در نهایت این پروژه به عنوان پروژه منتخب وزارت نیرو در جشنواره پژوهش و فناوری معرفی شد که در حال حاضر از نتایج این پروژه در کل کشور استفاده می‌شود.

مدیر دفتر فنی انتقال اذعان داشت ماحصل این پروژه در قالب کتاب «ساختار شیمیایی و کنترل کیفیت پوشش‌های عایق سیلیکونی RTV» گردآوری شد که به عنوان کتاب برگزیده سال توسط شرکت توانیر انتخاب شد.

در حال حاضر کلیه مقره‌های تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع ناحیه جنوب که شامل ۲۵ پست می‌باشد، به این پوشش سیلیکونی مجهز گردیده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار