کد خبر: ۹۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 03 March 2021
رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه ۱۵ درصد علت طلاق و جدایی زوجین، ناتوانایی جنسی است، گفت: مشکلات جنسی بر دو ریشه مسائل روانی و توانمندی‌های جسمی استوار است که بخش توانمندسازی های جسمی در حوزه کار پزشکان ارولوژی بوده و این موضوع قابل حل است.
 
 دکتر عباس بصیری، رئیس انجمن اورولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره مشکل ناتوانی جنسی در مردان اظهار داشت: آمار دقیقی در کشور به دلیل شرایط فرهنگی از ناتوانی جنسی مردان وجود ندارد در حالی که این موضوع ریشه در بسیاری از مشکلات زوجین دارد.
 
 وی افزود: بسیاری از طلاق‌ها و جدایی های زوجین ناشی از این مشکل بوده و بر اساس آماری که از برخی محاکم اعلام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد از ریشه طلاق و جدایی زوجین مشکل ناتوانایی جنسی است در صورتی که با توجه به این مسئله می‌توان مشکل را درمان و به زوجین کمک کرد.
 
 وی گفت: ناتوانایی جنسی امروز قابل درمان است و شاخه جدیدی در علم اورولوژی محسوب می‌شود که به شدت در حال رشد و توسعه است.
 
 رئیس انجمن نفرولوژی ایران تصریح کرد: مشکلات جنسی بر دو ریشه مسائل روانی و توانمندی‌های جسمی استوار است که بخش توانمندسازی های جسمی در حوزه کار پزشکان ارولوژی بوده و این موضوع قابل حل است.
 
بصیری درباره ناباروری مردان تصریح کرد:  بر اساس آخرین بررسی‌ها در ایران ۱۲.۵ درصد از خانواده ها در ابتدای ازدواجشان گرفتار مشکل ناباروری هستند و ۱۶ درصد از زوجین نیز پس از فرزند اول دچار ناباروری‌اند که به طور متوسط می‌توان گفت که ۱۵ درصد از خانواده های ایرانی گرفتار مسئله ناباروری هستند.
 
وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از خانواده ها تصور می‌کردند که ناباروری تنها ریشه در مشکلات زنانه دارد در حالی که امروزه مشخص شده ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار