کد خبر: ۹۴۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 24 February 2021

همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت امیر‏المؤمنین(ع)، اعمال مربوط به شب و روز سیزدهم ماه رجب منتشر شده است.

ماه رجب هفتمین ماه از ماه‌های قمری، ماهی بسیار شریف و از ماه‌های حرام است که فضایل زیادی در روایات برای آن برشمرده‌اند. به ماه رجب، رجب الأصب یعنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم نیز می‌‌گویند.

روز سیزدهم این ماه از بزرگ‌ترین ایام سال است؛ چراکه امیر‏ مؤمنان علی علیه‌السلام در این روز به دنیا آمده است. در کتاب مفاتیح الجنان دربارۀ این روز سیزدهم چنین آمده است:

آگاه باش که در هر یک از ماه‌های رجب و شعبان و رمضان، در شب سیزدهم مستحب است دو رکعت نماز بگزارند به این صورت که: در هر رکعت پس از سوره «حمد»، سوره‌های «یس» و «تَبارَکَ الْمُلک» و «توحید» را بخوانند.

شب چهاردهم و پانزدهم: چهار رکعت با همین کیفیت [شب سیزدهم] و با دو سلام و در شب پانزدهم 6 رکعت با سه سلام و به همین صورت.

از امام صادق علیه‌السلام روایت شده است: هر که چنین کند تمام فضیلت این سه ماه را دریابد و همه گناهانش جز شرک آمرزیده شود.

روز سیزدهم اوّل «ایام البیض» است و برای روزه این روز و روز چهاردهم و پانزدهم، ثواب بسیاری وارد شده؛ و اگر کسی بخواهد «عمل اُمّ‌داود» را به‌جا آورد، باید این روز را روزه بدارد.

در روز سیزدهم این ماه بنا بر مشهور، سی سال پس از عام‌الفیل ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام در کعبه معظّمه واقع شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار