به گزارش فارس، نشست سردار رستم قاسمی وزیر سابق نفت، با نخبگان و کارکنان صنعت نفت استان کرمانشاه، در محل سالن جلسات هتل آزادگان برگزار شد.

قاسمی در این نشست پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های حاضرین، اظهار کرد: استان‌های مرزی باید جزو‌ آبادترین نقاط کشور باشند ولی متأسفانه آنها به آنچه که حقشان است نرسیده‌اند. 

وی با اشاره به عدم خودباوری برخی از مسئولان، گفت: هدف از ایجاد قرارگاه خاتم‌الانبیا این بود که با استفاده از افرادی که در جنگ از کشور دفاع کردند، کشور ساخته شود.

وی با اشاره به طرح‌های بزرگ و پروژه‌هایی که توسط نیروهای داخلی در زمینه‌هایی همچون سدسازی و بندرسازی در کشور انجام گرفته، گفت: با اصرار بر توانمندی‌های داخلی ثابت شد که  ایرانیان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور ثروتمند از نظر منابع انرژی و معادن است، گفت: تنها در ۱۲ درصد از مساحت کشور مطالعات معدنی صورت گرفته و اگر ظرفیت‌های کشور بالفعل شوند نفت تنها یکی از منابع درآمدی کشور است و منابع درآمدی متعددی خواهیم داشت.

وزیر سابق نفت، با بیان اینکه ما در شمال و جنوب کشور دریا داریم، ادامه داد: ما در حوزه جغرافیایی و ژئوپلتیک در دنیا نمونه هستیم.

قاسمی در رابطه مقابله‌ی با تحریم‌ها گفت: دور زدن و لغو تحریم‌ها از روش‌های مقابله با تحریم است ولی بهترین روش و مهمترین کار، بی‌اثر کردن تحریم‌هاست چراکه هر زمان قدرت پیدا کردیم رفتار دشمن با ما عوض شد.

وی بیان داشت: در بحث صادرات بنزین به ونزوئلا، علیرغم تهدیدهای آمریکا، ناوهای نظامی آن‌ها جرأت نکردند به نفتکش‌های ما تعرض کنند.

وزیر سابق نفت با اشاره به شرایط بد اقتصادی، بر اینکه تنها راه ما قوی شدن در حوزه اقتصادی است، تأکید کرد و گفت: اگر در حوزه اقتصادی قدرتمند شویم در مذاکرات با قدرت، که نتیجه‌اش عزت است، مذاکره خواهیم کرد نه با التماس، که نتیجه‌اش ذلت است.

قاسمی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات با نگاه به داخل، باور به ایستادگی به جای وادادگی قابل حل است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی قابل حل است، افزود: نگاه به داخل خیلی زود اثرش را در زندگی مردم نشان می‌دهد.

قاسمی با انتقاد از سیاست زدگی در برخورد با اقتصاد و تهیه آمایش سیاسی کشور بر اساس فشارهای سیاسی، گفت: انتصابات در قوه مجریه حتی در وزارتخانه‌های فنی و درآمدی و اقتصادی هم با نگاه سیاسی است.

وی بیان کرد: در مقابله با تحریم ‌ها و در شرایط جنگ اقتصادی هر کسی که بر روی صندلی مدیریت می‌نشیند باید عواقب تصمیمات خود را بپذیرد.

این دولتمرد سابق گفت: در حوزه اجرایی اگر مملکت خوب هدایت نشود، کشور به دره پرت می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: دیگر دوران حرف و قول و وعده تمام شده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: دولت مسئولیت نان و آب و رفاه اجتماعی مردم را بر عهده دارد و هیچ دولتی نباید در راه عمل به این مسئولیت بهانه بیاورد.

قاسمی بیان داشت: در حوزه مسکن درسال به یک میلیون واحد جدید نیاز داریم و این کار باعث رونق در صنایع مختلف کشور می‌شود.

وزیر سابق نفت در پایان تأکید کرد: وضع کنونی کشور جز با شکستن قالب‌ کنونی اداره کشور از بین نخواهد رفت.