کافه فلوریان Caffè Florian در ونیز یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا و یکی از اصلی‌ترین مدعیان عنوان قدیمی‌ترین کافه‌ها در جهان است. این کافه مجلل که در قسمت پایین پورتیکوس در میدان سان‌مارکو قرار دارد در سال 1720 افتتاح شد و ..
کد خبر: ۹۴۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 05 March 2021

کافه فلوریان Caffè Florian در ونیز یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا و یکی از اصلی‌ترین مدعیان عنوان قدیمی‌ترین کافه‌ها در جهان است. این کافه مجلل که در قسمت پایین پورتیکوس در میدان سان‌مارکو قرار دارد در سال 1720 افتتاح شد و هنوز به سرو قهوه برای مردم ونیز، ایتالیایی‌ها و توریست‌های بین‌المللی می‌پردازد و به نماد این شهر تبدیل شده‌است. ایتالیا همچنین اولین دستگاه قهوه‌ساز بخار را به جهان معرفی کرد که روند قهوه سازی را برای همیشه تغییر داد. دستگاه اسپرسوساز در سال 1884 در تورین ثبت اختراع شد و در سال 1901 کارکرد آن در میلان بهبود یافت و باعث ایجاد ماشین‌های تجاری که امروزه می بینیم، شد. سرانجام، ایتالیا در سال 1933 قهوه‌ساز Bialetti Moka Pot یا Machinetta را اختراع کرد. این قهوه‌ساز که با بخار کار می‌کند یکی از وسایل خانه‌های ایتالیا است و به دلیل طراحی خاص و سادگی آن مورد ستایش قرار می‌گیرد.

آداب و رسوم نوشیدن قهوه در ایتالیا

نوشیدن قهوه یکی از آداب و رسوم اساسی در زندگی ایتالیایی‌ها است، زیرا نوشیدنی مورد علاقه آنها است که شکل‌های مختلفی دارد، اما نحوه مصرف آن به ویژه در کافه‌ها مشابه است.

ایتالیایی‌ها همیشه صبح خود را با قهوه و شیرینی در، بار محلی شروع می‌کنند، چیزی که معمولاً از آن به عنوان کافی شاپ یاد می کنیم. قهوه را معمولاً به صورت ایستاده در كمتر از یک دقیقه می‌نوشند و پول کمی می‌پردازند اما اگر قهوه خود را نشسته در یکی از میزهای کافه بنوشند قیمت نوشیدنی را به خاطر پاداش دو برابر می‌‌پردازند.

قهوه در ایتالیا آداب خاص خود را دارد که باید رعایت شود، به خصوص اگر به یکی از کافه‌های ایتالیا که در هر گوشه از 20 منطقه آن وجود دارد سر بزنید به گزارش سایت ایتالیایی «وان پیج» در گزارش زیر  آداب و قوانین نوشیدن قهوه در کافه های ایتالیا را به شما ارائه می‌دهیم.

قهوه را هم بزنید

آداب و رسوم نوشیدن قهوه در ایتالیا

برخی ممکن است فکر کنند قهوه تلخ یا ساده نیازی به هم زدن ندارد، اما این یک باور نادرست است، در واقع حتی اسپرسو نیز باید همیشه مخلوط شود، تا عطر و طعم آن به خوبی پخش شود. در مورد روش صحیح هم زدن، این روش از پایین به بالا و با حرکات ملایم و بدون لمس فنجان یا لیوان است.

جای قاشق

معمولاً قهوه را در یک فنجان با قاشق سرو می کنند، زیرا همانطور که از آداب و رسوم مصرف آن اشاره کردیم، ابتدا آن را هم می‌زنیم و سپس در سمت راست، جایی که دسته فنجان است قرار می‌دهیم. اگر فنجان یا لیوان دسته نداشته باشد قاشق را در سمت راست قرار دهید.

آداب و رسوم نوشیدن قهوه در ایتالیا

لیسیدن قاشق پس از هم زدن قهوه یا حتی چشیدن آن حتی اگر آن را شیرین کرده اید، کاملاً ممنوع است زیرا مطمئناً انجام چنین کاری رفتاری بسیار ناخوشایند است و برای آداب و رسومات قهوه مناسب نیست.

نحوه بالا بردن فنجان

علی رغم عجیب بودن این قانون  فنجان را باید با انگشت شست و اشاره و بدون بالا بردن انگشت کوچک به هر دلیلی برداشت، زیرا دهان شما هرگز نباید به فنجان نزدیک شود، بلکه باید فنجان به سمت دهان هدایت شود.

 

آداب و رسوم نوشیدن قهوه در ایتالیا

نحوه نوشیدن قهوه

قهوه جرعه جرعه نوشیده می شود. فنجان را نباید فوراً بلند کرد، اما چند ثانیه صبر کنید و دمیدن در قهوه برای خنک شدن کاملاً ممنوع است.

آداب و رسوم نوشیدن قهوه در ایتالیا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار