جولان ویروس کرونا با عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز بیشتر می‌شود و بسا خانواده‌هایی که با حضور در اماکن شلوغ، برای برگزاری مراسمی که از نظر نظام سلامت با اما و اگرهای فراوانی همراه است، جان خود و عزیزانشان را به خطر می‌اندازند.
کد خبر: ۹۴۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 02 March 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: بیش از یک سال است که دنیا درگیر بیماری کرونا شده و می‌توان گفت هیچ نقطه ای در دنیا وجود ندارد که از شر این ویروس ایمن مانده باشد.

سید مهدی طباطبایی ادامه داد: با وجود اینکه موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان کمتر از گذشته گزارش می‌شود اما باید در نظر داشت که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال شعله ور کردن این بیماری را در پی دارد.

وی با اشاره به جهش یافتگی این ویروس و مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در استان گفت: ویروس کرونا مدام تغییر رفتار می‌دهد به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنیم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا استان از وضعیت زرد خارج نشود و روز به روز شاهد ثبات وضعیت شیوع این ویروس در استان باشیم.

وی در مورد نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شلوغی بازارها بیان کرد: قطعا تعطیل کردن بازارها خسارت‌های مالی جبران ناپذیری به کاسبان وارد می‌کند به جای تعطیل کردن مشاغل اگر هر کس خود را مسئول سلامت جان خود و اطرافیانش بداند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند قطعا کمتر شاهد ابتلا به این ویروس خواهیم بود.

طباطبایی عنوان کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی در استان از ابتدای آذرماه تیم‌های مراقبتی از 17 هزار و 300 نفر که ارتباط نزدیک با بیماران کرونایی داشته اند تست تشخیص سریع کرونا گرفته که تست 15 درصد این افراد مثبت اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت نیز تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بیش از 38 هزار و 600 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی انجام داده اند که از این تعداد برای 2 هزار و 234 مرکز اخطاریه صادر شده و 321 مرکز نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

مردم باید بدانند روزهای پایانی سال و شلوغی بازار با وجود ویروس کرونا قطعا به جای نوید سال جدید خشم این ویروس را بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است همچون گذشته مراقب سلامت خود و اطرافیانشان باشند و به جای خرید حضوری از شیوه خرید غیر حضوری و آنلاین استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار