مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: تا پایان بهمن‌ماه امسال ۸ هزار و ۹۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده و تا پایان سال نیز انشاء‌الله به عدد ۱۰ هزار فرصت شغلی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 12 March 2021

به گزارش تابناک، سیدمهدی عبادی در نشست خبری گفت: در حال حاضر ۱۶۹ هزار و ۵۶۹ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که بخش اعظم آن را زنان سرپرست خانوار، یعنی بانوانی که به‌دلایل مختلف از جمله فوت همسر، طلاق، متارکه و یا زندان سرپرستی خانواده را بر دوش دارند و همچنین مردانی که عملاً بیمار بوده و امکان کار کردن را ندارند، تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: از دو سال پیش، تبصره ۱۴ نیز اضافه شد، یعنی افرادی که درآمد آنان از سطح معینی پایین‌تر است؛ این افراد بر اساس سهمیه ابلاغی، به‌طور موقت تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما باید تعیین تکلیف شده و برای توانمندسازی آنان اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: اساس کار کمیته امداد، توانمندسازی خانواده‌ها است و همان‌گونه که شاهدیم، در سه سال گذشته، جهش ویژه‌ای در این خصوص داشته‌ایم، به گونه‌ای که در سال ۹۷، تنها ۶۰ میلیارد تومان جذب منابع بانکی و امدادی داشتیم، این رقم امسال تا پایان ماه یازدهم، به ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۶۳۴ فرصت شغلی ایجاد کردیم، اما امسال تا پایان بهمن‌ماه ۸ هزار و ۹۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده است و تا پایان سال نیز انشاء‌الله به عدد ۱۰ هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

عبادی بیان کرد: در بحث آموزش اشتغال مددجویان نیز امسال تاکنون ۶ هزار نفر آموزش داده‌ایم که بخشی از همین افراد، وام اشتغال دریافت کرده و روی پای خود ایستاده‌اند و کار می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد در بحث مسکن، گفت: مهمترین سبد هزینه‌ای خانواده، بحث مسکن است که اگر حل شود، به نوعی خانواده را به توانمندی رسانده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار داشت: در پایان سال ۹۷، تعداد شش هزار واحد مسکونی را با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم که بر اساس اعتباری که دریافت کرده‌ایم، تا آخر امسال سه هزار واحد را تکمیل و تحویل خواهیم داد، یعنی ۱۵۰۰ واحد در دو نوبت تحویل داده شد و ۱۵۰۰ واحد بعدی را هم تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

وی افزود: همچنین تا پایان تیرماه سال آینده نیز سه هزار واحد دیگر تحویل خواهیم داد. علاوه بر آن، تعداد ۶۲۵ واحد در قالب تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه داشتیم که ۲۰۰ واحد آن تحویل داده و تعهد کرده‌ایم تا پایان سال، باقی واحدها هم تحویل داده شود.

عبادی بیان کرد: تفاهم نامه خوبی هم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شده که طی آن قرار است برای حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار، تعداد ۴ هزار واحد ساخته و تحویل خانواده‌های مددجو شود.

وی گفت: تعداد ۶۰ مورد مسکن ایتام نیز با کمک صندوق توسعه ملی داشتیم که معرفی‌ها انجام شده و در حال انجام است. در بحث تعمیرات نیز ۸۹۱ مورد با اعتبارات خود امداد، یعنی مبلغ ۲۸ میلیارد ریال، تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: همچنین ۴۹۷ مورد هم با کمک ریاست بنیاد مستضعفان و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال، در ۵ شهر از استان در حال انجام است.

وی در ادامه به کمک‌های مؤمنانه کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در بحث کمک‌های مؤمنانه که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب آغاز شد، بیش از ۳۸۰ هزار سبد کالا توزیع کردیم و بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار پرس غذای گرم نیز میان نیازمندان توزیع شد. در این خصوص، هیچ اعتباری از دولت نگرفتیم و یک کار خیرانه بود که باید از مردم سپاسگزاری کرد، هم خیران داخل استان و هم خارج استان واقعا همت کردند.

عبادی بیان کرد: در بحث فرهنگی ما ۵۶ هزار و ۲۰۵ دانش آموز و همچنین چهار هزار و ۵۷ دانشجو را تحت حمایت داریم که هزینه تحصیل آن را پرداخت می‌کنیم. آخرین کمکی که به لطف خیرین صورت گرفت، اهدای حدود هزار دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند بود، همچنین یک‌صد دستگاه لپتاپ، هر کدام به مبلغ ۱۱ میلیون تومان، هم تهیه و بر اساس اولویت معدل الف به بعد، در مناطق محروم توزیع شد.

وی گفت: طی سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، تعهدی میان کمیته امداد و نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت و قرار شد تا ۲۵۰۰ دستگاه تبلت اهدا شود که به محض دریافت، نسبت به توزیع آنان اقدام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان به بحث اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند نیز اشاره کرد و افزود: امسال تاکنون سه هزار و ۷۰۵ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند استان توزیع شده و علاوه بر آن، دوره‌های آموزش و مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و حتی بعد از ازدواج نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با ارائه مشاوره‌های تخصصی ما، تا کنون ۱۰ خانواده مطلقه به زندگی برگشته‌اند، گفت: خودمان نیز این خانواده‌ها را حمایت کنیم تا این نهال نوپا از هم نپاشد و با کمک مشاور به پیش برود.

عبادی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در بحث مشاوره‌های کمیته امداد شرکت داشتند، افزود: همچنین ۴ هزار و ۵۹۸ مورد مشاوره فردی و گروهی به مددجویان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار