مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: اساس برنامه‌های کمیته امداد، یافتن راهی برای توانمندسازی خانواده‌هاست.
کد خبر: ۹۴۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 08 March 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه می‌فرمایند «بدان که راهی پر مشقت و بس طولانی در پیش داری، در این راه، جز با همراه داشتن زاد و توشه و سبک کردن بار گناه، موفق نخواهی شد. اگر مستمندی را دیدی که توشه‌ات را تا قیامت می‌برد و فردا که به آن نیاز داری، به تو برمی‌گرداند، کمک او را غنیمت بشمار و زاد و توشه‌ات را بر دوش او بگذار، و اگر قدرت مالی بیشتری داری، بیشتر انفاق کن و همراه او بفرست، زیرا ممکن است روزی در رستاخیز در جستجوی چنین فردی باشی و او را نیابی».

وی افزود: امام راحل(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۲ روز که گذشت، دستور تأسیس دومین نهاد انقلابی را صادر کردند و بنابراین کمیته امداد امام خمینی(ره) با نیت خالص ایشان و پیگیری‌های مقام معظم رهبری تأسیس شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: در ابتدای تأسیس، با توجه به عمق فقری که در جامعه وجود داشت، تمام تلاش‌ها صرف این می‌شد که سایه سنگین فقر از سر خانواده‌ها برداشته شود، اما در گذر زمان، هرچه پیش رفتیم، نگاه‌ها از حمایت صرف، به سمت توانمندی خانواده‌ها تغییر کرد.

وی گفت: برای توانمندسازی خانواده‌ها ابتدا نیازسنجی صورت می‌گیرد، سپس بر اساس نوع نیاز، تقسیم بندی می‌شوند، گروهی که توان کار کردن ندارند، گروهی که فرد آموزش دیده اما باید کمک شوند تا روی پای خود بایستند و گروه سوم هم کسانی که نیاز به آموزش دارند.

عبادی افزود: آموزش‌های فنی یکی از راه‌های اساسی توانمندسازی افراد است که در این راستا، امسال برای شش هزار نفر آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی اظهار داشت: اقدامات کمیته امداد موجب ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای هشت هزار و ۹۶۰ نفر شده است که هنوز تا پایان سال فرصت داریم و به این آمار افزوده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: یکی دیگر از راه‌های توانمندی خانواده‌ها، کمک به تحصیل فرزندان مددجویان است که در این زمینه، ۵۶ هزار و ۲۰۵ دانش‌آموز و چهار هزار و ۵۷ دانشجو در مقاطع مختلف را تحت پوشش داریم.

وی افزود: گران‌ترین هزینه در سبد یک خانواده، بحث مسکن است و برنامه‌ریزی ما این است که همه صاحب مسکن شوند. در پایان سال ۹۷، شش هزار واحد مسکونی با سازمان برنامه و بودجه قرارداد بسته شد که امروز تقریبا نزدیک به سه هزار واحد آماده شده و ساخت سه هزار واحد دیگر نیز آغاز شده است.

عبادی بیان کرد: همچنین چهار هزار واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار با بنیاد مسکن انقلاب قرارداد بسته شده که در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار